יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "החיילים לא אומנו לחקירות"

"החיילים לא אומנו לחקירות"

"החיילים לא אומנו לחקירות" מפקד הצי הבריטי לשעבר אמר כי הוא חושש ש-15 החטופים לא יוכלו לעמוד מול חוקריהם באיראן פרשת החיילים הבריטים שנחטפו על ידי האיראנים עדיים לא מתקרבת לסיומה וקצין בכיר לשעבר בצי הבריטי הביע חשש מעתידם של החטופים כיוון שהם לא אומנו לעמוד בפני חקירה. סר אלאן ווסט, לשעבר ראש הצי הבריטי, אמר כי הוא מוטרד מהדיווחים כי האיראנים ...

"החיילים לא אומנו לחקירות"

מפקד הצי הבריטי לשעבר אמר כי הוא חושש ש-15 החטופים לא יוכלו לעמוד מול חוקריהם באיראן

פרשת החיילים הבריטים שנחטפו על ידי האיראנים עדיים לא מתקרבת לסיומה וקצין בכיר לשעבר בצי הבריטי הביע חשש מעתידם של החטופים כיוון שהם לא אומנו לעמוד בפני חקירה.

סר אלאן ווסט, לשעבר ראש הצי הבריטי, אמר כי הוא מוטרד מהדיווחים כי האיראנים חוקרים את 15 המלחים שנחטפו ביום שישי במהלך פעילות בשאט אל-ערב שבגבול בין עיראק לאיראן.

לדברי ווסט, חיילים המשרתים בפעולות שגרתיות אינם עוברים הכשרה כיצד לנהוג בחקירות במקרה של חטיפה וכי הוא סבור שהחיילים שנחטפו לא עברו הכשרה כזו כיוון שלא היו סיבות נראות לעין שהם עלולים להיחטף.

בראיון לרשת בי-בי-סי אמר ווסט כי הוא בטוח שהחיילים שהו במים הטריטוריאליים של עיראק בעת החטיפה, וכי ניתן להוכיח זאת בעזרת אמצעים טכנולוגיים שמראים בבירור היכן הצוות שהה. "אבל זה לא אומר שהאיראנים ישנו את עמדתם", הוסיף.

ווסט קרא לשלטונות לנהוג בזהירות בפרשה, למרות שיש מאמצים לשחרור החיילים ולמרות שיש נוכחות גדולה באזור של כוחות בריטיים ואמריקניים."עלינו לצעוד בזהירות", אמר. "אנחנו לא רוצים מלחמה כאן".

במאי 2004, בעת שווסט עמד בראש הצי הבריטי, אירעה פרשה דומה כאשר האיראנים תפסו שמונה חיילים בריטיים שהיו באימון של כוחות המשטרה העיראקית בשאט אל-ערב. אותה פרשה הסתיימה בתוך שעות ספורות בשחרורם של השמונה.

נמשכים המגעים הדיפלומטיים

במקביל נמשכים המאמצים הדיפלומטיים לשחרור 15 המלחים הבריטים החטופים. השגריר הבריטי באיראן מקיים שיחות דחופות בטהרן וממשלת בריטניה ממשיכה לדרוש את שחרורם המיידי של החיילים תוך חזרה על הטענה כי אין ספק שהם היו באזור הטריטוריאלי

של עיראק ולא עשו שום דבר שלא כשורה.

בכיר במשרד החוץ האיראני, אברהים ראמפיור אמר לשגריר הבריטי, ג'פרי אדמס, שהוא מסכים להישאר בקשר הדוק עם השגרירות הבריטית, אבל סירב לומר מה התוכניות של איראן ביחס לשחרורם של 15 החטופים.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× שלוש = 24

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com