יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> החזון התחבורתי של ראש העיר הבעייתי

החזון התחבורתי של ראש העיר הבעייתי

החזון התחבורתי של ראש העיר הבעייתי ראש עיריית לונדון, קן ליווינגסטון, מתכנן להפוך את רחוב אוקספורד האגדי למסלול של רכבת חשמלית בלבד בתוך 7 שנים. התושבים די חלוקים. יומן לונדון רחוב אוקספורד בלונדון הוא אחד המקומות שכל תייר שמגיע לבירת הממלכה הבריטית לא יכול להתעלם ממנו – הקניות, המסעדות והאווירה. אולם אם זה תלוי בקן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון השנוי ...

החזון התחבורתי של ראש העיר הבעייתי

ראש עיריית לונדון, קן ליווינגסטון, מתכנן להפוך את רחוב אוקספורד האגדי למסלול של רכבת חשמלית בלבד בתוך 7 שנים. התושבים די חלוקים. יומן לונדון

רחוב אוקספורד בלונדון הוא אחד המקומות שכל תייר שמגיע לבירת הממלכה הבריטית לא יכול להתעלם ממנו – הקניות, המסעדות והאווירה. אולם אם זה תלוי בקן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון השנוי במחלוקת, בעוד שבע שנים הרחוב כבר לא ייראה אותו דבר.

השבוע פורסם החזון החדש של ראש העיר, במסגרתו בתוך שבע שנים ייסגר הרחוב האגדי ואחד העמוסים ביותר בלונדון לתנועת כלי רכב לחלוטין ותנוע בו רכבת חשמלית מראשיתו ועד סופו.

לדברי ליווינגסטון הסביר שהוא רוצה להפוך את רחוב אוקספורד לרחוב שנעים להסתובב בו. לדבריו, כ-40 אחוז מקווי האוטובוסים בעיר עוברים ברחוב, אבל זה ייפסק.

בשנה שעברה סגר ראש העיר חלק מהרחוב לתנועה והפך אותו למדרחוב כצעד ניסיוני. הצעד היה פופולרי בעיני הלונדונים, והמפלגה הליברל-דמוקרטית קראה לקדם את הרעיון כך שתיפסק התנועה ברחוב עד 2009 ורכבת חשמלית תנוע בו עד 2013.

"כולם מכירים באתגר של מציאת פתרון לעומס ברחוב אוקספורד", אמר דובר הווסט אנד, החברה שחוקרת ומפעילה פתרונות לפרויקטים ציבוריים לקידום עסקים. "אנחנו מרוצים שמקבלי ההחלטות בוחנים רעיונות אפקטיביים לפתרון הבעיה ולהפוך את הרחוב למקום של אנשים". מועצת העיר וראש העיר צפויים להגיש תוכניות לפתרונות בחודש הבא.

"פרויקט אוקספורד" הוא האחרון בשורה של פרויקטים שמקדם ליווינגסטון ושמטרתם שינויי הרגלי התחבורה. פרויקטים אחרים כוללים את הורדת מחירי התחבורה הציבורית והיטל המס של 8 פאונד על אנשים באזור העסקים של לונדון שרוצים להיכנס לאזור עם רכבם הפרטי, וזאת מתוך כוונה להוריד את הצפיפות בכבישים וזיהום האוויר.

צילום: אי-פי

קן ליווינגסטון צילום: אי-פי
"הפרויקטים הם הולכת שולל"

השינויים התחבורתיים מתקבלים בדעות מעורבות אצל תושבי הבירה. אחד מנהגי המוניות סיפר שליווינגסטון הפך את חיי הנהגים למסובכים, שהוא לא מתייעץ עם האזרחים ועושה מה שהוא רוצה על דעת עצמו כמו דיקטטור.

"ציפיתי שבתור סוציאליסט הוא ישפר את התחבורה, יוריד את המחירים, ויקל על אנשים שאנשים שאין להם כסף, אבל נראה שהוא רק הביא את 'היטל המס' על כלי רכב שהרע את מצב האנשים שצריכים להגיע לאזור", אומרת קים, לונדונית מדורי דורות. "הכסף היה אמור לעזור לשפר את  התנועה, הכבישים והתחבורה הציבורית, אבל האדם הקטן בעצם לא מרגיש יותר טוב או נוח מזה. במקום להוריד את מחירי הנסיעות, הוא קנה עוד אוטובוסים ומחירי הנסיעה רק עולים".

על פרויקט אוקספורד אומרת קים כי "אני חושבת שזו רק עוד דרך שלו לגבות עוד כסף מהאנשים. הפרויקטים שלו הם הולכת שולל". "הוא ייזכר כמי שהביא את 'היטל המס' והרבה קרנבלים לעיר. באופן אישי אני לא מרגישה שחיי כלונדונית השתנו מאז שהוא ראש עיר", היא מסכמת.

גם לינדזי יוצאת נגד הרעיונות של ראש העיר. "כל

עיר גדולה צריכה הרבה אמצעי תחבורה. והרעיון שלו לסגור את התנועה באוקספורד ולא לאפשר למוניות, אוטובוסים וכלי רכב נוספים להגיע לאזור היא רק דרך לשליטה ולסחיטת כסף", היא אומרת.

"אני לא חושבת שאני צריכה לשלם יותר כי יש לי אוטו גדול" מתרעמת לינדזי. "יש לי אוטו גדול כי יש לי משפחה גדולה עם שישה ילדים וזה נחוץ לי. והוא רק מעלה את המחירים כל הזמן".

מנגד, אלכס דווקא מברך על פעילותו של ליווינגסטון. "אני חושב שהוא  פעיל להורדת זיהום אוויר, אבל צריך לעשות יותר", הוא אומר. "אני חושב שהנסיעות בתחבורה הציבורית השתפרו. אני אוהב את הקמפיינים שהוא הביא לעיר, זה מוביל את העיר לכיוון הנכון, מביא קצת יצירתיות ואני חושב שמה שייזכר ממנו הוא החיוך שלו והחליפות היפות שלו".

אבי, מתגורר 15 שנים בלונדון, מברך על פרויקט החשמלית באוקספורד, שלדעתו "תפתור את הצפיפות ברחוב". אבל הוא מוסיף כי "ליווינגסטון ייזכר כראש עיר רע מאוד. הוא רק לוקח מהתושבים כסף, ורמת החיים יורדת, זאת מבלי להתייחס לאמירות האנטישמיות שלו".

 

אמירות בעייתיות נגד ישראל

ליווינגסטון בן ה-61 הוא ראש העיר הראשון בהיסטוריה של לונדון שהוא ראש עיר של כל רובעי העיר. הוא נבחר לראשונה בשנת 2000 ובשנית בשנת 2004, והיה ראש העיר הראשון באנגליה שנבחר בבחירות ישירות.

לאורך הקריירה שלו הוא נודע כעושה צרות. עוד כשכיהן כחבר במועצת העיר בזמן שמפלגתו היתה באופוזיציה הוא תקף את הממשלה שכיהנה. חברותו במפלגת הלייבור נשללה ממנו לאחר שהבטיח שלא ירוץ בבחירות אישיות אם לא ייבחר כנציג המפלגה , אך הוא החליט בכל זאת לרוץ בבחירות אישיות.

עיקר הכעס יצא בעקבות אמירותיו החריפות נגד ישראל. הוא השווה בין הליכוד ובין החמאס כאשר אמר כי הם "שני צדדים של אותו המטבע". הוא טען כי אריאל שרון צריך לשבת בכלא יחד עם רודן יוגוסלביה לשעבר סלובודאן מילושוביץ' והוא השווה בין מבצעי פיגועי ה-7 ביולי בלונדון לבין צעירים יהודים המתנדבים לצה"ל. ליווינגסטון גם הביע תמיכה גורפת באיש הדת המוסלמי יוסוף אל-קארדאווי המטיף להרג אזרחים ישראלים בפעולות התאבדות פלשתיניות.

עם זאת, הוא יצא נגד הגזענות ואמר כי כראש עיר הוא לחץ על הדרגים הגבוהים ביותר לטיפול משטרתי נגד תקיפות אנטישמיות. ליווינגסטון אף תמך ביוזמות של הקהילה היהודית וגם אירח בבית העירייה את תערוכת אנה פרנק.

גם כאן התושבים חלוקים בדעתם. "אני לא אוהבת את ההערות הגזעניות שלו", אומרת לינדזי. "אני לא חושבת שמישהו במעמדו צריך להעיר הערות כאלה. אני לא מרגישה שהוא מייצג אותי כלונדונית".

"אני יהודי אני לא חושב שהוא אנטישמי. לא כל מי שמבקר את ישראל הוא אנטישמי", אומר לוי, תושב לונדוני ותיק. "אפשר להיות גם אנטי מדיניות ישראל בלי להיות אנטישמי. אני דווקא אוהב את זה שהוא אומר מה שהוא חושב ויש מקום לדיאלוג. אני אוהב את הדו-קיום בין קבוצות שונות שהוא דוחף בקמפיינים שלו ומחזק את הרעיון של רב תרבותיות סובלנית".

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ תשע = 14

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com