יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הארי לא יישלח לעיראק

הארי לא יישלח לעיראק

הארי לא יישלח לעיראק הרמטכ"ל הבריטי הודיע שהחליט למנוע מהנסיך-החייל לשרת בעיראק, בשל איומים על חייו החלום ושברו: מאז שהתגייס לצבא בריטניה הביע הנסיך הארי את רצונו להשתתף בלחימה בעיראק, אך היום הודיע הרמטכ"ל הבריטי כי החליט שלא להציבו במדינה רוויות המאבקים. הסיבה: חשש לחייו של הנסיך בעקבות התרעות ממוקדות המסכנות את חייו מצד ארגוני טרור. שבוע לאחר שהודיע כי הארי ייצא ...

הארי לא יישלח לעיראק

הרמטכ"ל הבריטי הודיע שהחליט למנוע מהנסיך-החייל לשרת בעיראק, בשל איומים על חייו

החלום ושברו: מאז שהתגייס לצבא בריטניה הביע הנסיך הארי את רצונו להשתתף בלחימה בעיראק, אך היום הודיע הרמטכ"ל הבריטי כי החליט שלא להציבו במדינה רוויות המאבקים. הסיבה: חשש לחייו של הנסיך בעקבות התרעות ממוקדות המסכנות את חייו מצד ארגוני טרור.

שבוע לאחר שהודיע כי הארי ייצא למשימת סיור בדרום עיראק, קיבל הרמטכ"ל הבריטי ריצ'רד דאנאט, החלטה הפוכה: היום הוא סיפר כי לאחרונה ביקר במדינה, וקיבל מידע לפיו ישנם כמה איומים נקודתיים שמטרתם לפגוע בנסיך. בעקבות זאת, טוען הרמטכ"ל, הוא החליט למנוע מהארי לצאת עם יחידתו, "הכחולים והמלכותיים", לעיראק.

לדבריו, הסכנה הכרוכה בשליחתו של הארי היתה גדולה מדי. "האיומים האלו חשפו אותו ואת החיילים בסביבתו לרמה של סיכון שאינה סבירה", אמר דאנאט. "אני יודע שהארי יהיה מאוכזב מאוד והוא יחסר לחיילים המשרתים עימו בעיראק".

בתחילת השבוע אמר מפקד ב"צבא מהדי", כוח מרכזי בקרב הלוחמים השיעים בעיראק, כי הנסיך הוא מטרת חטיפה מרכזית עבור הארגון. אבו-מוג'טאבה, המפקד על כ-50 לוחמים בעיר בצרה, טען כי במיליציה קיימת "יחידה מיוחדת שפועלת לאיתורו באמצעות מודיעים מתוך הבסיסים הבריטיים".

ההחלטה הסופית בנושא שליחתו של הארי התקבלה היום לאחר שסוגיית שירותו של הארי בעיראק עורר מחלוקות רבות בממלכה. סקר של העיתון "סטאר" בבריטניה שנערך לפני כשבוע הראה שרוב האזרחים תומכים בהצבת הנסיך בחזית המלחמה. הנסיך הביע בראיונות רבים רצון עז לשרת את המדינה בחזית ואמר כי הוא רואה בכך את חובתו. לקראת נסיעתו הצפויה זכה הנסיך לקבל אהדה רבה, שהתבטאה בין השאר במתנות פרידה מחבריו.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


3 × תשע =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com