שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "האו"ם בודק שימוש באורניום"

"האו"ם בודק שימוש באורניום"

"האו"ם בודק שימוש באורניום" ה'אינדיפנדנט' מדווח שהאו"ם החל לבדוק האם ישראל עשתה שימוש בנשק המבוסס על אורניום בלבנון האו"ם בודק האם ישראל השתמשה בנשק חדש המבוסס על אורניום במהלך מלחמת לבנון השנייה – כך מדווח הבוקר העיתון הבריטי "אינדיפנדנט". על פי הדיווח, 20 מומחים מטעם הארגון, בשיתוף עם אנשי איכות סביבה מלבנון, מבצעים בשבועיים האחרונים בדיקות בנושא, והממצאים יועברו לאו"ם ...

"האו"ם בודק שימוש באורניום"

ה'אינדיפנדנט' מדווח שהאו"ם החל לבדוק האם ישראל עשתה שימוש בנשק המבוסס על אורניום בלבנון

האו"ם בודק האם ישראל השתמשה בנשק חדש המבוסס על אורניום במהלך מלחמת לבנון השנייה – כך מדווח הבוקר העיתון הבריטי "אינדיפנדנט". על פי הדיווח, 20 מומחים מטעם הארגון, בשיתוף עם אנשי איכות סביבה מלבנון, מבצעים בשבועיים האחרונים בדיקות בנושא, והממצאים יועברו לאו"ם במהלך חודש דצמבר.

שלשום דיווח העיתון הבריטי כי שרידי אורניום נמצאו בדגימות קרקע שנלקחו לצורך מחקר מאתרי הקרבות בלבנון. "ייתכן כי ישראל ביצעה ניסוי בביקוע גרעיני חדש, או שמדובר בפצצות חודרות בונקר המבוססות על אורניום מועשר", נכתב בדוח המתאר את המחקר.

על פי הדיווח, העובדה שצה"ל השתמש בפצצות "חודרות בונקרים" על מטה החיזבאללה בבירות היא ידועה, כמו גם העובדה כי נורו פצצות מצרר במהלך 72 השעות האחרונות למלחמה. אולם, נטען כי צה"ל השתמש גם בפצצות זרחן, אשר אסורות בשימוש לפי אמנת ז'נבה, עליה חתומות ישראל וארה"ב.

העיתון טוען בנוסף כי התגלתה עדות מדעית לכך שלפחות שתי פצצות שנורו על הכפרים חיאם וא-טירי בדרום לבנון, זירות בהן נערכו קרבות קשים בין חיזבאללה לצה"ל, היו בעלות תחמושת מבוססת אורניום.

בדיקות קרקע אישרו הימצאות אורניום

לפי דבריו של ד"ר כריס באסבי, מדען בריטי ומזכיר הוועדה האירופאית לנושא סיכוני קרינה, בשתי דגימות קרקע שנלקחו מהאיזור נמצאו "שרידי קרינה". שתי הדגימות הועברו לבדיקה מקיפה במעבדות "הארוול" באוקספורד, מכון בו משתמש גם משרד ההגנה הבריטי. הבדיקות שנערכו במכון אישרו גם הן את קיומם של שרידי אוראניום בקרקע.

עם סיום המחקר, פרסם ד"ר באסבי דוח, המסכם את ממצאיו. "יש שתי אפשרויות להסביר את התוצאה שהתקבלה", נכתב בדוח. "האפשרות הראשונה היא שהנשק היה חלק מניסוי ביקוע גרעיני חדש, או נשק חדש המבוסס על שימוש באוראניום.

האפשרות הנוספת היא שצה"ל השתמש בפצצה חודרת בונקר המבוססת על אוראניום מועשר". ד"ר באסבי הוסיף כי בצילום בו נראית הטלת הפצצה הראשונה, ניתן לראות ענן עשן שחור מיתמר מעל האזור, וקיומו של עשן זה עשוי לנבוע משריפת אוראניום.

במשרד החוץ מיהרו להכחיש את הדיווח. "ישראל לא השתמשה בשום נשק שאינו מורשה לפי החוק הבינלאומי או האמנות הבינלאומיות", אמר מארק רגב, דובר משרד החוץ הישראלי,שהתבקש להגיב לכתבה. גם בצה"ל מיהרו להצטרף להכחשות. "לא נעשה שום שימוש באמצעי לחימה המנוגדים לחוק הבינלאומי", נמסר מדובר צה"ל.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× 1 = שבע

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com