יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> דרך הסקס מובילה לבריטניה

דרך הסקס מובילה לבריטניה

דרך הסקס מובילה לבריטניה מרכז חדש לטיפול בקורבנות סחר אדם שייחנך בצפון בריטניה הוא האמצעי האחרון של הממשלה במאבק בתופעה שמקיפה נשים וילדים מכל העולם. יומן לונדון המרכז עבור קורבנות הסחר בבני אדם, שייפתח מחר בצפון בריטניה, הוא הניסיון האחרון של הממשלה הבריטית להילחם בתופעה הקשה של מכירתם של נשים וילדים מרחבי העולם למטרות עבדות וניצול מיני. בריטניה הפכה בשנים ...

דרך הסקס מובילה לבריטניה

מרכז חדש לטיפול בקורבנות סחר אדם שייחנך בצפון בריטניה הוא האמצעי האחרון של הממשלה במאבק בתופעה שמקיפה נשים וילדים מכל העולם. יומן לונדון

המרכז עבור קורבנות הסחר בבני אדם, שייפתח מחר בצפון בריטניה, הוא הניסיון האחרון של הממשלה הבריטית להילחם בתופעה הקשה של מכירתם של נשים וילדים מרחבי העולם למטרות עבדות וניצול מיני.

בריטניה הפכה בשנים האחרונות נקודת יעד נכספת עבור הסוחרים בבני אדם. מאסיה, מאמריקה הדרומית ומאפריקה מועברים נשים וילדים על ידי כנופיות פשע כדי למכור אותם באלפי לירות שטרלינג לעבודות שחורות, ובעיקר לניצול מיני.

המרכז החדש הוא הראשון מסוגו באירופה. הוא ינסה לענות על צרכיהם המיוחדים של קורבנות הסחר בבני אדם, בעיקר נשים. המרכז, שיפעל בדרום מחוז יורקשייר שבצפון אנגליה במיקום סודי, יופעל על ידי המשטרה, כאשר אנשי אקדמיה ומומחים ישלבו פעולה עם שוטרים שעברו הכשרה מיוחדת, עורכי דין ועובדים של מחלקת ההגירה בניסיון לתת מענה כולל לכל האספקטים שהקורבנות חשופים להם.

"חלק מהקורבנות אפילו לא הבינו שסוחרים בהם, עד אשר הגיעו וגילו שהעבודה שהובטחה להם, כמלצריות בעצם, הפכה אותן לשפחות מין בכפיה והן גם הפכו מוכות ונאנסות", אמר התובע הראשי, מיק אובריאן, שישתתף בטקס הפתיחה של המרכז החדש מחר. "נאמר לי שהיום בלונדון, אישה יכולה להיקנות ולהימכר בסך של 3000 פאונד בלבד. הן חיות תחת טרור, ומאמינות שאם ינסו לברוח, הסרסור שלהם יהרוג אותן".

סגן מפקד המשטרה , גראהם מקסוול. אמר שסחר בנשים הוא "פשע שפל" והוסיף שהקורבנות נאלצים לקיים יחסי מין, ובאופן מעשי נאנסים כשלושים פעם ביום. לדבריו, חלק מהקורבנות אפילו לא תמיד יודעים באיזו מדינה הם נמצאים.

צילום: רונן טופלברג

בית בושת (למצולמות אין קשר) צילום: רונן טופלברג
מחליפים את המסלולים באופן תדיר

למרות שרבים מקורבנות הסחר מגיעים מארצות מזרח-אירופה, ובעיקר מליטא, נתיבו הסחר מגיעים גם מאסיה, מאפריקה ומאפריקה הדרומית. כנופיות פשע מאלבניה, ליטא וצ'כיה מעורבות בסחר בנשים והכנסתן לתוך בריטניה.כיום ידוע על מעל 4,000 נשים שפזורות ברחבי בריטניה.

הסוחרים משנים באופן תדיר את נתיבי העברת האנשים, אבל המסלולים שנחשפו חובקים עולם והבולטים שבהם מובילים קורבנות מחוץ לאירופה. איטליה ויוון הן בדרך כלל התחנות הראשונות באירופה, אך ישנו גם מסלול ממערב אפריקה

לספרד.

כמו כן יש מסלול שיוצא מרוסיה, כאשר הקורבנות מועברים דרך ליטא ואסטוניה לפולין ולצ'כיה. את העברת הקורבנות לבריטניה מבצעים הסוחרים בעיקר בטיסות שכר, אבל גם בטיסות ישירות מרוסיה לבריטניה. לעתים הקורבנות מובלים בדרכים, ברכבות ודרך הים.

מחירי הנשים נעים סביב אלפי פאונד. לפי דיווחים שונים, מחירה של אישה הנמכרת בלונדון נע בין 2,000 פאונד ל-8,000 פאונד. על חלק מהן נכפה לעבוד 16 שעות ביום ולקיים יחסי מין עם כ-30 גברים שונים ביום.

 

"נחושים לעשות ככל שביכולתנו כדי לטפל בכך"

מדוחות האו"ם עולה שרבות מהקורבנות הן צעירות, לרוב בגילאים 18-24, שנענות למודעות המפורסמות בארצותיהן, והן מתפתות לעבודה במסעדות, טיפול בילדים, ועבודות נוספות שמובטחות להן במדינות הזרות. חלק מהן מצפות לעבוד כרקדניות, אך לא כזונות. אחרות יודעות שהן עומדות לעבוד כזונות אבל משקרים להן בקשר לתנאים הן לא יודעות שהן יהפכו להיות רכושו של מישהו.

הממשלה ומערכת אכיפת החוק הגבירו את מאמציהם להילחם בתופעה. המשטרה דיווחה כי במהלך ארבעה חודשים היא הצילה 84 נשים שסחרו בהן.

השר במשרד הפנים, ורנון קוקר, אמר לחברי פרלמנט שכחלק מהניסיון להעלות את המודעות לתופעה נפתח קמפיין שבו הובהר לגברים שהם יכולים להיות מואשמים באונס, אם הם משלמים עבור סקס לנשים שעובדות תחת לחץ.

"אנחנו פועלים באזור חדש. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות יותר ביחס לכך", אמר השר לוועדה לזכויות אדם. "יש לנו אתגרים שעלינו לעמוד בהם, אבל אנו נחושים לעשות כל מה שאפשר כדי לטפל בכך".

התעללות מינית בילדים רבים

ואם לא די בזאת, מצב הסחר בילדים גם הוא נמצא בעליה במאה ה-21. באוגוסט הוזהרהבריטניה על ידי יוניצ"ף שאינה עושה די כדי למנוע סחר בילדים צעירים והכנסתם לתחומה וכי על המדינה לעשות יותר על מנת לעזור לילדים שמגיעים לבריטניה כחלק מסחר בבני אדם.

מדוח הוועדה של יוניצ"ף בריטניה עלה כי ילדים רבים נשלחים לעבודות מין וכי לא מעט ילדים שלא סוחרים בהם עוברים התעללות מינית. רוב הילדים שמנוצלים נכנסים לסחר על ידי אנשים מקומיים המוכרים להם.

גם פורנוגרפיה של ילדים נפוצה על פני 49 מדינות, בהן בריטניה, למרות שבמדינה יצא חוק מפורש ב-1998 נגד הפצה ואחזקה של פורנוגרפיה של ילדים. מאז ועד 2002 הואשמו 3,200 איש באחזקת פורנוגרפיה של ילדים.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


ארבע + = 8

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com