יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> דיווח: ארה"ב ניסתה לחטוף בכיר איראני

דיווח: ארה"ב ניסתה לחטוף בכיר איראני

דיווח: ארה"ב ניסתה לחטוף בכיר איראני עיתון בריטי דיווח שחטיפת 5 הדיפלומטים האיראנים ע"י ארה"ב, הייתה ניסיון כושל לחטוף בכירים איראנים, והיא שהביאה למשבר החטופים הבריטים. רה"מ בלייר: "48 השעות הקרובות – קריטיות" עיתון ה"אינדיפנדנט" הבריטי חושף היום כי פעולת קומנדו כושלת של ארה"ב היא שהביאה בסופו של דבר ככל הנראה למשבר חטיפת 15 החיילים הבריטים. בכיר עיראקי במשרד החוץ ...

דיווח: ארה"ב ניסתה לחטוף בכיר איראני

עיתון בריטי דיווח שחטיפת 5 הדיפלומטים האיראנים ע"י ארה"ב, הייתה ניסיון כושל לחטוף בכירים איראנים, והיא שהביאה למשבר החטופים הבריטים. רה"מ בלייר: "48 השעות הקרובות – קריטיות"

עיתון ה"אינדיפנדנט" הבריטי חושף היום כי פעולת קומנדו כושלת של ארה"ב היא שהביאה בסופו של דבר ככל הנראה למשבר חטיפת 15 החיילים הבריטים. בכיר עיראקי במשרד החוץ קשר אף הוא בין הפרשות כשאמר היום כי הממשל דורש בתוקף את שחרורם של האיראנים. "זה יהיה מהלך שיסייע בשחרורם של 15 החיילים והמלחים הבריטים", אמר. בהקשר לאותה פרשה אמר היום ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, כי "48 השעות הקרובות הן קריטיות".

עיתון האינדיפנדט הבריטי מדווח היום כי ניסיון פשיטה כושל של ארה"ב הוא שהביא לחטיפת הצוות הבריטי ולמשבר הדיפלומטי הנוכחי. על פי העיתון, האמריקנים ניסו לחטוף שני בכירים איראנים, אך בסופו של דבר הסתפקו בחמשת הדיפלומטים הזוטרים.

ב-11 לינואר 2006 מסוק אמריקני הפתיע את משרדי הקישור האיראנים בעיר אירביל בעיראק, ועצר חמישה אזרחים איראנים באשמת ריגול. על פי הדיווח בעיתון הבריטי, מטרת המשימה האמריקנית הייתה לחטוף שני אנשים בכירים במערכת הביטחון האיראני- מוחמד ג'עפארי, סגן המועצה של מועצת הביטחון האיראנית ומוינוז'אר פרוזולונדה, ראש המודיעין בכוחות משמר ההפיכה.

בלייר: "48 השעות הקרובות קריטיות"

משבר החטופים הבריטים: השליח האיראני המיוחד לנושא הגרעין, עלי לרג'יאני, אמר היום כי הממשלה הבריטית החלה בשיחות דיפלומטית עם משרד החוץ האיראני בניסיון להביא לסיום הפרשה.

"48 השעות הקרובות הן קריטיות", אמר טוני בלייר. ראש הממשלה הבריטי ציין כי יש סיכוי לפריצת דרך וכי מו"מ מתקיים בין איראו לבריטניה. טוני בלייר התייחס לדבריו של לרג'יאני ואמר כי נראה שהדברים נותנים סיכוי אבל "הדבר החשוב ביותר הוא לשחרר את האנשים האלה". בנוסף, במשרד החוץ הבריטי אמרו היום כי "נשארו מספר מחלוקות בינינו לבין איראן, אבל אנחנו יכולים לאשר שאנחנו שותפים להעדפה של שיחות ישירות למציאת פתרון דיפלומטי לבעיה".

במקביל

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, ביטל מסיבת עיתונאים בה היה אמור לתת הצהרה בנוגע למשבר עם בריטניה. כמו כן, סגן נשיא איראן, פארוויז דוודי, אמר במהלך סיור בכור הגרעיני בבושהאר כי שחרור החיילים הבריטים "תלוי בהתנהגות הממשלה הבריטית, שאם תודה שהם נכנסו למים איראניים, ותבטיח כי זה לא יקרה שוב, אז הנושא ייבחן מחדש". עם זאת, הדגיש סגן הנשיא כי אם הבריטים ימשיכו ליצור אווירה רעה, כהגדרתו, אז הנושא לא ייפתר בקרוב.

דוודי ציין כי בריטניה שינתה את מדיניותה בימים האחרונים והראתה כי ברצונה לפתור את המשבר באמצעות שיחות. "אנחנו מעוניינים לפתור את העניין באמצעים חוקיים וטכנים", אמר סגן הנשיא.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 + = חמש עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com