יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> דוח: בריטניה תחת איום טרור

דוח: בריטניה תחת איום טרור

דוח: בריטניה תחת איום טרור לפי דוח מודיעין קודר, לא פחות מ-2,000 פעילי אל-קאעידה שוהים בבריטניה על מנת לבצע פיגועים בריטניה עומדת מול איום הטרור החמור ביותר מאז מתקפת ה-11 בספטמבר – כך עולה ממסמכים סודיים של סוכנויות המודיעין. דוח קודר במיוחד קובע כי ארגון אל-קעאידה מרים ראש, כאשר כ-2,000 פעילים של הארגון הצליחו כבר להיטמע במדינה. בפרלמנט הבריטי מודאגים ביותר ...

דוח: בריטניה תחת איום טרור

לפי דוח מודיעין קודר, לא פחות מ-2,000 פעילי אל-קאעידה שוהים בבריטניה על מנת לבצע פיגועים

בריטניה עומדת מול איום הטרור החמור ביותר מאז מתקפת ה-11 בספטמבר – כך עולה ממסמכים סודיים של סוכנויות המודיעין. דוח קודר במיוחד קובע כי ארגון אל-קעאידה מרים ראש, כאשר כ-2,000 פעילים של הארגון הצליחו כבר להיטמע במדינה. בפרלמנט הבריטי מודאגים ביותר וטוענים: "האסטרטגיה הממשלתית ללוחמה בטרור מיושנת".

תחת הכותרת "טרור בינלאומי בבריטניה", סוקר מסמך המודיעין הסודי, שהופץ לחברי הממשלה, לאם-אי 5 (רשת הביון הבריטית), ליחידה ללוחמה בטרור, למשרד הפנים, לקבינט ולמשרד הביטחון הבריטי, את איומי הטרור הקיימים בבריטניה. לפי הדוח, הסיכון גבוה כיום מתמיד. "המוטיבציה של אל-קאעידה לבצע תקיפה בבריטניה, ומספר הקיצונים שמוכנים לקחת חלק בהתקפות כאלה,  גדול יותר ממה שהעריכו קודם לכן".

עוד מצוין בדוח כי מספר הטרוריסטים שמתכוונים לבצע פיגועי התאבדות מגיע ל-2,000. המסמך אף צופה כי במהלך השנה תירשם עלייה נוספת במספר הטרוריסטים המתכננים התקפת טרור בבריטניה.

"אנחנו עדיין מאמינים שאל-קעאידה ימשיך לחפש הזדמנויות לפיגוע המוני עם מספר רב של נפגעים, נגד מטרות רכות ותשתיות מפתח", נכתב בדווח. "סביר שהתקפות אלה יצאו לפועל עם מפעילים מתאבדים".

אל-קאעידה בכל העולם

אליזה מננגהם-בולר, העומדת בראש האם-אי 5,  הזהירה לאחרונה כי לרשויות בבריטניה ידוע על פעילות של לא פחות מ-200 רשתות, המעורבות בלפחות 30 תוכניות טרור. ארגון הביון הבריטי מאמין כי היעדים שיסמנו פעילי אל-קאעידה מתמקדים במרכזי עסקים במרכז לונדון.

לפי הדוח, ארגון הטרור התרחב למימדים בינלאומיים, עם אחיזה בכל מדינה מוסלמית בצפון אפריקה, במזרח התיכון ובמרכז אסיה. המסמך מציין נוכחות במצרים, לבנון, טורקיה וירדן, כמו גם סומליה וסודאן. השפעת הארגון בעיראק מוגדרת כ"גמישה ויעילה", ובפקיסטן מצבו הכלכלי ויכולתו

הארגונית השתפרו. קבוצה נוספת התגלתה לאחרונה גם בתימן.

בפרלמנט הבריטי הדוח התקבל בפסימיות. "התמונה עגומה במיוחד ולא צפוי שום שיפור במשך מספר שנים", אמר גורם פוליטי בכיר. "שרותי הבטחון הזהירו כל הזמן שהמשימה – לוחמה נגד הטרור האיסלאמי – היא נוראית ותהיינה עוד התקפות בבריטניה".

פאטריק מארסר, דובר מפלגת השמרנים המחזיקה בתיק ביטחון הפנים, אמר כי "המסמך מדגיש באופן מוחלט את האיום, וגורם לתהות למה הממשלה מחזיקה באסטרטגיה ללוחמה בטרור שהוכרזה רשמית כמיושנת. זה גורם לתגובת הממשלה להראות שאננה ביותר".

"אסטרטגיה מיושנת", ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר. צילום: אי-פי צילום: אי.פי

 

עלייתו המחודשת של ארגון הטרור

בזירה הבינלאומית מצביע הדוח על אפגניסטן כזירת התפרצות הטרור המרכזית. "עם אלימות הגוברת באפגניסטן, המעלה את תשומת לב המדיה אליה, המדינה עלולה להיהפך לזירה אטרקטיבית לזרים המעוניינים למלא את שאיפות הג'יהאד שלהם", נכתב.
דוח המודיעין הסודי עומד בסתירה להערכות המודיעיניות במערב לפני שנתיים, בהן הוגדר ארגון הטרור המוסלמי כ"כוח מותש וממוצה, ששוסע על ידי מבצעי לוחמה בטרור סביב לעולם". ביולי 2005, הפנטגון אף השיג מכתב שנכתב על ידי איימן אל-אזהארי, סגנו של בן-לאדן, שטען שהארגון איבד רבים ממנהיגיו והודה בתבוסה באפגינסטן.

דוקטור יונתן אייל, מנהל הביטחון הבינלאומי בשרותי הביטחון המאוחדים המלכותיים, מסביר את עלייתו המחודשת של אל קעידה, בחוסר היכולת של המערב להרוג או לקחת בשבי את אוסאמה בן לאדן, והוסיף כי האבידות הרבות בעיראק ובאפגניסטן מחריפות את המצב

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שש × 4 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com