יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "גם לנו יש זכות להביע דעה"

"גם לנו יש זכות להביע דעה"

"גם לנו יש זכות להביע דעה" קבוצת ישראלים תפגין הערב מול השגרירות בלונדון נגד המלחמה ולא אכפת להם להיקרא בוגדים המלחמה בלבנון הוציאה כבר רבים לרחובות, חלקם בעד הפעילות הישראלית, מרביתם נגדה. היום תצטרף למחאה קבוצה של ישראלים, שתפגין מול שגרירות ישראל בלונדון בקריאה להפסיק מיד את האש בלבנון. "גם בתור ישראלים בחו"ל יש לנו זכות להביע את דעתנו", אומרים ...

"גם לנו יש זכות להביע דעה"

קבוצת ישראלים תפגין הערב מול השגרירות בלונדון נגד המלחמה ולא אכפת להם להיקרא בוגדים

המלחמה בלבנון הוציאה כבר רבים לרחובות, חלקם בעד הפעילות הישראלית, מרביתם נגדה. היום תצטרף למחאה קבוצה של ישראלים, שתפגין מול שגרירות ישראל בלונדון בקריאה להפסיק מיד את האש בלבנון. "גם בתור ישראלים בחו"ל יש לנו זכות להביע את דעתנו", אומרים המארגנים.

– ישראל נלחמת – סיקור מיוחד ב-nrg מעריב

מארגני ההפגנה החליטו לנצל את תשעה באב, יום חורבן בית המקדש, כדי למחות על המלחמה. בהזמנה להפגנה הם אף קוראים לקיים צום מול השגרירות. "זהו היום בו יהודים זוכרים את הטרגדיה שלהם, ובעיקר את הרס בתי המקדש בירושלים", נכתב בהזמנה. "עלינו להתאבל גם על המתים מפעולות העוינות הנוכחית, וגם על מה שאנו מוצאים כהפרה של חוקי הצדק האוניברסליים ההומניטריים של היהודים, והפרת האתיקה של ממשלת ישראל ומדיניות הכוחות החמושים ופעולתם".

אחד המארגנים הוא טל בן-עמר, ארכיטקט בן 34 שהגיע ללונדון לפני חמש שנים מתל-אביב. בסדיר הוא שירת בלבנון ואפילו היה קצין מצטיין בסיירת גולני. באותה תקופה, כשנלחם מול חיזבאללה, הוא הרגיש שהוא עושה את הדבר הנכון. "אז האמנתי שאני נלחם מלחמת צדק" הוא אומר ל-nrg מעריב.

אולם עם הזמן התפכח בן-עמר. "בדיעבד הבנתי שבגיל ההוא קל מאוד להלהיב אותך, אבל אנחנו לא יכולים לנצח אותם, בטח שלא ככה, וזה לא בגלל שאני יפה נפש שאני מתנגד למלחמה הזו, זה עובד נגדנו. הפתרון הוא בבירור רק מדיני".

"תוציאו את הראש מהחול, שונאים אותנו"

בן-עמר ורעייתו קרן החליטו לארגן את ההפגנה כי חשוב להם להביע דעה כישראלים. שניהם לא פעילים פוליטיים, לא עסקו בפוליטיקה בעבר ולא מתכננים את הפעולה הפוליטית הבאה אחרי ההפגנה הזו. לצדם יפגינו אנשי ארגון "יהודים למען צדק לפלשתינים", שרק לאחרונה פרסמו בעיתון "טיימס" מכתב גלוי נגד מדיניות ישראל.

הם מודעים לכך שיש שיגידו שאם אתה לא בישראל, אין לך זכות להביע דעה. "אבל אנחנו אזרחי ישראל, רואים את מה שאנחנו רואים ויש לנו עמדה שיש לנו צורך להביע אותה", אומרת קרן ובעלה מוסיף כי "זו תחושה של חובה, כל כך הרבה חיילים נהרגים בשטח, וכמו מה שקרה בכפר-כנא, אנחנו לא מתחזקים מזה, לא פיזית ולא בעיני עצמנו, זה כמו לסרב לבצע פקודה לא חוקית

בעליל".

בן-עמר היה בין חותמי מכתב הקצינים המפורסם, לאחר שבשש שנים של מילואים הוא שירת בשטחים. "שם נפגשתי עם הכיבוש, והתסכול הוביל להצטרפות לחברים שיזמו את המכתב", הוא מסביר. אחר כך עזב את הארץ. "אני יודע שיהיו כאלה שיקראו לי בוגד, אבל יותר קל להיות בוגד מבחוץ", הוא אומר. "תוציאו את הראש מהחול, כל העולם שונא אותנו".

לדבריו, הישראלים הם חלק מהמזרח התיכון ואי אפשר לנתק אותם מכך. "יש לי חברים לבנונים, ירדנים וישראלים. יש לנו את אותה השתייכות תרבותית אתנית ויותר קל להתחבר מאשר עם האירופים, לנגב חומוס. בישראל זו נקודה שאנחנו מנסים למחוק, את השתייכותנו לתרבות המזרח התיכון, אנחנו מרגישים שם תלושים כמו בעונש".

 

"מתביישת להיות ישראלית"

אחת הישראליות שהחליטה להגיע להפגנה היא גבריאלה שץ, שחיה בלונדון כבר שבע שנים וחצי. "הרגשתי שמאוד חשוב להפגין. אנשים בארץ רדומים כבר הרבה זמן", היא אומרת ומוסיפה כי "השמאל המפוכח הפסיק לחשוב וכל הפרופגנדה הישראלית השתלטה עליהם. אנשים לא בודקים לעומק מה קורה".

לדברי שץ, קשה לה היום להזדהות כישראלית. "אני מתביישת להיות ישראלית היום ומרגישה שאני צריכה להתנצל כשמזהים אותי כישראלית", היא אומרת. "בעיני הקונצנזוס הישראלי אני נחשבת בוגדת, אבל חשוב לי להביע את דעתי, אמנם אני לא גרה שם אבל כן איכפת לי וכן עצוב לי".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שלוש × = 18

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com