יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> 'בריטניה מראה סימני התרככות'

'בריטניה מראה סימני התרככות'

'בריטניה מראה סימני התרככות' דיווחים על תוכנית פשרה בריטית במשבר עם איראן פורסמו הבוקר במקביל למסר מפייס של בקט בריטניה מרככת את מדיניותה במשבר החטופים עם איראן – כך לפחות מדווחים הבוקר כלי התקשורת בממלכה. על פי הדיווחים, שרים בממשלה הבריטית הכינו תוכנית פשרה שתאפשר לסיים את המשבר מבלי לפגועה בכבודה של איראן. שרת החוץ הבריטית עומדת בראש הקו הפייסני, בעוד ...

'בריטניה מראה סימני התרככות'

דיווחים על תוכנית פשרה בריטית במשבר עם איראן פורסמו הבוקר במקביל למסר מפייס של בקט

בריטניה מרככת את מדיניותה במשבר החטופים עם איראן – כך לפחות מדווחים הבוקר כלי התקשורת בממלכה. על פי הדיווחים, שרים בממשלה הבריטית הכינו תוכנית פשרה שתאפשר לסיים את המשבר מבלי לפגועה בכבודה של איראן. שרת החוץ הבריטית עומדת בראש הקו הפייסני, בעוד שהנשיא בוש מכנה את חטיפת החיילים כהתנהגות "בלתי נסלחת".

עיתון ה"אינדיפנדנט" הבריטי ציטט את שרת החוץ הבריטית, מרגרט בקט, כשאמרה כי המסר שהיא רוצה לשלוח הוא שהיא חושבת שכולם מצטערים על המצב הזה. "מה שאנחנו רוצים זו דרך לצאת מזה", אמרה השרה.

עיתון ה"טלגרף סאנדיי" הבריטי מפרסם הבוקר כי שרים בממשלת בריטניה יציעו לטהרן עיסקת פשרה, שתאפשר לאיראן לשחרר את החיילים החטופים מבלי לגרוע מכבודה. על פי העיתון, במסגרת ההצעה תסכים בריטניה לפרסם הצהרה פומבית לפיה הצי הבריטי לעולם לא ייכנס באופן מודע למים הטריטוריאליים של איראן ללא אישור.

על פי הדיווח בעיתון הבריטי, בכיר בצי הבריטי יישלח לטהרן כשליח מיוחד של הממשלה על מנת לשאת את ההבטחה באופן פומבי. השרים מקווים כי הצהרה שכזו תביא לסיום הפרשה.

ההחלטה על הצעד התקבלה אמש, לאחר דיונים שהתקיימו בממשלה בשיתוף עם היחידה המובחרת  "קוברה"' – היחידה המיוחדת לטיפול במצבי משבר, ולאחר שגורמים בממשלה התריעו כי אין תקווה להשיג תוצאות מהירות. משפחות החיילים, כך נראה, צריכות להיות מוכנות לתקופת המתנה שהוגדרה כ"טווח ארוך".

בוש על החטיפה: "התנהגות בלתי נסלחת"

על פי העיתון, החיפוש אחרי פתרון חדש קיבל דחיפות לאחר שגורם איראני בכיר טען אתמול כי החלו ההליכים המשפטיים נגד החיילים. "ההליך המשפטי החל ועליו להסתיים, אם הם יימצאו אשמים, צפויה להם ענישה", אמר שגריר איראן במוסקבה.

במקביל, קרא הלילה נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לשחרור החיילים. בוש הגדיר את החטיפה כ"התנהגות בלתי נסלחת". לדבריו, איראן חייבת להחזיר את בני הערובה. "הם חפים מפשע, הם לא עשו שום דבר לא בסדר", אמר בוש.

הנשיא האמריקני לא ענה על שאלות בנוגע לאפשרות שארה"ב היתה מגיבה

באופן צבאי במקרה והיה מדובר בחיילים אמריקנים. בנוסף, ציין הנשיא כי הוא תומך במאמציו של טוני בלייר לפתור את המשבר בדרכים דיפלומטיות. בוש לא הסכים לדון באפשרויות בנוגע למה שעשוי לקרות אם איראן לא תשתף פעולה.

הנשיא האמריקני התייחס גם לסוגיית מיקום החיילים בזמן החטיפה, כשאמר כי "נושא בני הערובה הבריטים הוא נושא חשוב, בגלל שהאיראנים לקחו את האנשים האלה מתוך מים עיראקיים".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


9 + = שש עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com