יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "בריטניה – מדינת משטרה"

"בריטניה – מדינת משטרה"

"בריטניה – מדינת משטרה" הממונה על חופש המידע פרסם דוח, לפיו בממלכה יש 4.2 מיליון מצלמות שעוקבות אחרי כל תנועה סערה בבריטניה אחרי שדוח חדש מגלה כי ברחבי הממלכה קיימות 4.2 מיליון מצלמות במעגל סגור. מדובר במצלמה לכל 14 איש וב-20 אחוז מכלל המצלמות במעגל סגור בכל העולם. משרד הממונה על חופש המידע מטעם הממשלה, שחיבר את הדוח, הציג מגוון ...

"בריטניה – מדינת משטרה"

הממונה על חופש המידע פרסם דוח, לפיו בממלכה יש 4.2 מיליון מצלמות שעוקבות אחרי כל תנועה

סערה בבריטניה אחרי שדוח חדש מגלה כי ברחבי הממלכה קיימות 4.2 מיליון מצלמות במעגל סגור. מדובר במצלמה לכל 14 איש וב-20 אחוז מכלל המצלמות במעגל סגור בכל העולם.

משרד הממונה על חופש המידע מטעם הממשלה, שחיבר את הדוח, הציג מגוון של דרכים באמצעותן מתבצעים מעקבים אחרי האזרחים. הנציב לחופש המידע, ריצ'רד תומאס, הזהיר כי בריטניה הפכה ל"מדינת משטרה".

בין השאר קובע הדוח כי חלה עלייה במעקב אחרי הרגלי האזרחים בעבודה, בקניות ובנסיעות. כך למשל נאסף מידע באמצעות מעקב אחרי תנועות בכרטיסי אשראי, טלפונים סלולריים וכרטיסי קנייה.

המחקר גילה שנעשה שימוש במידע שסוכנויות הביון האמריקניות אוספות ברחבי בריטניה ובמידע שנאסף בעזרת מערכות ניווט לווייני על תנועת כלי רכב השייכים לחברות.

הדוח מגלה כי בשבועות האחרונים הוצמדו שבבים לפחי אשפה בערים בריטיות לפיקוח על כמויות האשפה וסוג האשפה של אזרחים.

מחברי הדוח צופים שעד 2016 יכללו אמצעי המעקב גם סריקה של הנכנסים לחנויות ובתי ספר יחלקו לתלמידים כרטיסים שיאפשרו להורים לעקוב מה ילדיהם אוכלים. כמו כן יכללו השיפורים באמצעי המעקב גם השתלת שבבים אלקטרוניים בבני אדם, מצלמות לזיהוי פנים יוחדרו לפנסי רחוב ומזל"טים יטוסו לצורכי מעקב אחר אנשים.

חשש שהמידע ייפול לידיים לא נכונות

"היום אני פוחד שאנחנו למעשה מתעוררים למדינת מעקב שכבר מתקיימת סביבנו", אמר הנציב תומאס.

הוא קורא לקיים דיון בנוגע לסיכון אם האינפורמציה שנאגרת על אזרחים תהיה מוטעית או תיפול לידיים הלא נכונות. "בזמן שמעקב יכול לעזור במלחמה בטרור

ופשע, המעקב גם יכול לפלוש לאזור של חופש הפרט", הוסיף.

לדברי תומאס, גם "יכולות להיעשות טעויות שתהיה להן השלכה רצינית, תיאום מוטעה ומקרים נוספים של טעות בזיהוי עובדות או מסקנות לא נכונות, חשד שהופך למציאות ופגיעות בביטחון".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שלוש − 2 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com