יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "בריטניה לא סייעה לטרור"

"בריטניה לא סייעה לטרור"

"בריטניה לא סייעה לטרור" נדחתה עתירת ארגון מוסלמי שטען כי בריטניה סייעה ל'טרור הישראלי' כשאיפשרה מעבר מטוסי בשטחה בית המשפט בבריטניה ניקה אתמול את האומה הבריטית מכל חשד: אחרי שעותרים מוסלמים טענו כי סייעה לישראל, בכך שאיפשרה למטוסים אמריקנים עמוסי נשק לעבור בשטחה במהלך ימי המלחמה, קבע אתמול בית המשפט – "הממשלה לא עזרה ביודעין ל'אקט של טרור'" בריטניה נוקתה ...

"בריטניה לא סייעה לטרור"

נדחתה עתירת ארגון מוסלמי שטען כי בריטניה סייעה ל'טרור הישראלי' כשאיפשרה מעבר מטוסי בשטחה

בית המשפט בבריטניה ניקה אתמול את האומה הבריטית מכל חשד: אחרי שעותרים מוסלמים טענו כי סייעה לישראל, בכך שאיפשרה למטוסים אמריקנים עמוסי נשק לעבור בשטחה במהלך ימי המלחמה, קבע אתמול בית המשפט – "הממשלה לא עזרה ביודעין ל'אקט של טרור'"

בריטניה נוקתה אתמול מהאשמות לסיוע "לטרור הישראלי": הטיסות האמריקניות שעשו דרכן לישראל, במהלך ימי המלחמה, עצרו לחניית ביניים בשדה התעופה פריסקוט, בסקוטלנד. המהלך עורר
את זעמם של פעילי שלום, שהפגינו בשדה התעופה במטרה להפסיק את הטיסות.

העותרים, חברי הקבוצה המשתייכת לארגון זכויות האדם המוסלמי IHRC, טענו בפני בית המשפט הגבוה שהטיסות שהעבירו נשק לישראל ועצרו לחניית ביניים בבריטניה תמכו בהתקפות הישראליות נגד החיזבאללה בדרום לבנון.

לדבריהם "ממשלת בריטניה הייתה שותפה לדבר עבירה ולהפרת חוקים בינלאומיים, בכך שאפשרה למטוסים אמריקאים נושאי פצצות שעשו דרכם לישראל, לעצור לחניות ביניים בשדות תעופה בריטיים".

פטר קרטר, מטעם ארגון הזכויות המוסלמי, טען בפני השופט שבריטניה עזרה בביצוע "התקפה צבאית בלתי-מידתית"  אך, הבקשה של הארגון , להוצאת צו מניעה לחניות ביניים לטיסות  אלה, נדחתה בבית המשפט.

נכשל בדבריו 'באופן רציני ביותר'

הארגון ביסס את בקשתו בטיעון ש"הממשלה עזרה ביודעין לפעולת טרור של ישראל' בתקיפתה את חיזבאללה בדרום לבנון". מבית המשפט ביקשו לקבוע שבריטניה "אשמה" בעזרה ובסיוע לדבר עבירה, "בכך שהפרה את החוקים הבינלאומיים, ובכך שאפשרה למטוסים האמריקנים לנחות בשדה התעופה פריסקוט, כשעשו את דרכם לישראל והעבירו אליה פצצות".

הארגון המוסלמי לזכויות אדם  ביקש אישור לנקוט בהליכים שיפוטיים נגד הרשות לתעופה האזרחית, משרד החוץ, ונגד שר הביטחון, דס בראון,  לעצירת ה"הפרות החמורות והרציניות" של אמנת ז'נבה.

בית המשפט בלונדון כאמור לא שלל את

עצם מעבר המטוסים, אך קבע כי "הממשלה לא עזרה בכך ביודעין ל"אקט של טרור', בכך שאישרה לטיסות האמריקניות, שנשאו פצצות לישראל, לעצור לחניית ביניים בשדות תעופה בריטיים", פסק השופט, וביטל את בקשת הארגון להעמיד את הממשלה  לדין.

הארגון המוסלמי שעתר, הוא גוף בלתי תלוי, למחקר ולסנגוריה  והוא פועל בלונדון. הארגון טען כי פנה אל בית המשפט לאחר שקיבל תלונות רבות מאזרחים בריטיים שמשפחותיהם נמצאות בלבנון. השופט קווסלסי דחה בהחלטתו את העתירה. בתחילת דבריו אמר כי ארגון זכויות האדם, נכשל בביסוס טיעוניו "באופן רציני ביותר".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 − שש =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com