יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "בריטניה הפכה ליעד הטרור"

"בריטניה הפכה ליעד הטרור"

"בריטניה הפכה ליעד הטרור" גורמי מודיעין בריטים אומרים כי הממלכה הפכה ליעד מספר אחת של אל-קאעידה לביצוע פיגועים לונדון על הכוונת: עיתון ה"גארדיאן" מדווח הבוקר כי המטרה מספר אחת של אל-קאעידה הפכה להיות הממלכה הבריטית. בכירים בממשל הבריטי אמרו כי הם רואים בסדרת הפיגועים ביולי 2005 "את ההתחלה". ראש הממשלה, טוני בלייר, מצידו עדיין מתעקש כי נוכחותם של הכוחות הבריטים ...

"בריטניה הפכה ליעד הטרור"

גורמי מודיעין בריטים אומרים כי הממלכה הפכה ליעד מספר אחת של אל-קאעידה לביצוע פיגועים

לונדון על הכוונת: עיתון ה"גארדיאן" מדווח הבוקר כי המטרה מספר אחת של אל-קאעידה הפכה להיות הממלכה הבריטית. בכירים בממשל הבריטי אמרו כי הם רואים בסדרת הפיגועים ביולי 2005 "את ההתחלה". ראש הממשלה, טוני בלייר, מצידו עדיין מתעקש כי נוכחותם של הכוחות הבריטים בעיראק ובאפגניסטן הכרחית להגנה על הממלכה.

בכירים במודיעין הבריטי, בעלי גישה לכל החומר המעודכן והרגיש בנושא, אמרו ל"גארדיאן" כי אל-קאעידה שיקם את עצמו באופן משמעותי בפקיסטן, למרות  4 שנות לחימה צבאית באפגניסטן ובעיראק. בזמן הזה התחזק הארגון וגייס מתנדבים על בסיס קבוע.

"מדאיג עוד יותר", אומרים הבכירים, "הם העדויות לטכניקות חדשות של הטרוריסטים, בהן הם מתכוונים להשתמש בתוך בריטניה. המבנה של אינדיבידואל באל-קאעידה מושפע מהמבנה הישן יותר של תאי האי-אר-איי. מדובר בתאי טרור שלא זקוקים לאף אחד ויכולים לפעול באופן עצמאי.

הבכירים הביטחוניים מספרים כי קבוצות הטרור האלה מעורבים בהונאה וגיוס כספים, עבודה כשליחים וגם כמתכנני תקיפות. "בכל תא יש היררכיה ברורה עם מערכת פקודות ושליטה", אמר אחד המקורות ביחידה לאנטי טרור.

"תמיד מגיעים עוד תוקפים"

מומחי מודיעין חוששים כי בריטניה הפכה ליעד מבוקש להתקפות טרור יותר מאי פעם. "אל-קאעידה רואה בבריטניה הזדמנות גדולה לביצוע פעולות טרור שיגרמו לאובדן חיים גדול ולמבוכה לרשויות".

הבכירים הוסיפו כי בריטניה היא המטרה הקלה ביותר בגלל הקשר המסורתי שלה לפקיסטן, ובה מבקרים עשרות אלפי פקיסטנים בשנה.

בעבר, ראשי הביטחון הבריטים תיארו את האיום מטרור בבריטניה כקבוצה קטנה ששותפה ליסודות פילוסופיית הג'יהאד, אבל קבוצה בלי מבנה. כעת קובע המודיעין כי מתקיימת שיטת היררכית,

עם ארגון ברמה הרבה יותר גבוהה ועם קישורים פנימיים, ארגון בעל שיטות מתוחכמות לגיוס, אימון ותכנון התקפות.

מגויסים פוטנציאלים חדשים נבחרים בקפידה, רובם גברים מוסלמים בסוף שנות העשרה או תחילת שנות העשרים לחייהם. הם מתגייסים בעיקר במסגדים ובחנויות לספרי אסלאם. הצעירים עוברים הדרכה אידיאולוגית ומעשית בטרור.

"זה כמו המשחק הישן "פולשים לחלל", אמר בכיר ביחידה ללוחמה בטרור. " כשאתה מנקה מסך אחד של תוקפים פוטנציאלים, מייד מגיע אחר  ותופס את מקומו".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


9 − = ארבע

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com