יום חמישי , 18 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בלייר: נוצרו ערוצי תקשורת חדשים עם איראן

בלייר: נוצרו ערוצי תקשורת חדשים עם איראן

בלייר: נוצרו ערוצי תקשורת חדשים עם איראן ראש הממשלה הבריטי הדגיש שארצו לא קיימה משא ומתן עם איראן לשחרור 15 החיילים שנשבו, אך גילה כי בין המדינות נוצרו ערוצי תקשורת חדשים ומעניינים בו בזמן שנחתה טיסה 6634 של "בריטיש אייר", שנשאה את 15 החיילים הבריטים שנשבו לטהרן, בנמל התעופה הית'רו שליד לונדון, יצא ראש הממשלה טוני בלייר בהצהרה. אם הפרשנים ציפו ...

בלייר: נוצרו ערוצי תקשורת חדשים עם איראן

ראש הממשלה הבריטי הדגיש שארצו לא קיימה משא ומתן עם איראן לשחרור 15 החיילים שנשבו, אך גילה כי בין המדינות נוצרו ערוצי תקשורת חדשים ומעניינים

בו בזמן שנחתה טיסה 6634 של "בריטיש אייר", שנשאה את 15 החיילים הבריטים שנשבו לטהרן, בנמל התעופה הית'רו שליד לונדון, יצא ראש הממשלה טוני בלייר בהצהרה. אם הפרשנים ציפו להצהרה מפויסת, בלייר דווקא החליט להתייחס ליחסים הבעייתיים עם איראן ולתמיכתה בטרור, תוך שהוא מתייחס למותם של ארבעה חיילים בריטים הבוקר בעיראק. בנאום שנשא אמר בלייר כי בעקבות הפרשה נפתחו ערוצי תקשורת חדשים ומעניינים עם איראן, והוסיף כי זהו הרגע בו על ארצו לחשוב ולדון על יחסיה עם הממשל בטהרן.

"הצלחנו להבטיח את שחרורם של אנשי הצוות שלנו מהר יותר מכפי שרבים ציפו", אמר. "אבל אני רוצה להבהיר כי לא התקיימה שום עסקה, לא היה משא-ומתן ולא היו עסקאות צדדיות משום סוג".

בלייר התייחס ליחסים הדיפלומטיים עם איראן, ואמר שבשבועיים האחרונים פעלה ממשלת בריטניה בשני נתיבים: דיאלוג ישיר עם המשטר האיראני, ובו זמנית גיוס תמיכה בינלאומית ולחץ מהאו"ם, אירופה ארצות-הברית ובעלי הברית במזרח התיכון. "נאיבי לחשוב שאנשי הצוות היו משתחררים אם שני האלמנטים הללו לא היו מצויים באסטרטגיה שלנו", אמר והדגיש כי הוא סבור שזו צריכה להיות המדיניות הבריטית ביחס לאיראן גם בהמשך.

"בשבועות האחרונים נפתחו ערוצי תקשורת חדשים ומעניינים עם המשטר האירני", אמר בלייר. "זה היה הרגע הנכון עבור בריטניה להמשיך ולקיים אותם". בדבריו דחה בלייר את הדיווחים מטהרן לפיהם בריטניה שלחה לאיראן מכתב התנצלות רשמי על התקרית.

"חוזרים למציאות המכוערת של הטרור בעיראק"

במהלך ההצהרה לעיתונאים הביע ראש הממשלה הבריטי שמחה על שובם של 15 החיילים לארצם, אך הבהיר כי מדובר בשמחה לצד עצב. "אנחנו מתאבלים ומתעצבים על מותם של החיילים שנהרגו בבצרה הבוקר כתוצאה מפעולת טרור", אמר. ""מצד אחד אנחנו שמחים על שובם של אנשי השירות שלנו שלמים וללא פגע, אבל מצד שני אנחנו חוזרים למציאות המכוערת של הטרור בעיראק".

בלייר הדגיש כי הכוח הבינלאומי נמצא בעיראק על פי רצון הממשלה הדמוקרטית שם. "עדיין מוקדם לומר שהפעולה הבוקר נגד כוחותינו היא אקט שקבל תמיכה

מהממשל האירני", אמר. "ולכן, אני לא מפנה אצבע מפנה. אבל התמונה הכללית היא שמתקיימים אלמנטים בממשל האירני שתומכים, מממנים ומחמשים טרור בעיראק".

ראש הממשלה הבריטי סיכם את דבריו ואמר כי על הקהילה הבינלאומית להישאר נחושה בעמדתה, בין אם בנושא הנשק הגרעיני ובין אם בנושא התמיכה של המשטר האירני בטרור. "איראן היא זו שצריכה לבחור", אמר. "קיימת אפשרות ליחסים דיפלומטיים עם הקהילה הבינלאומית, אבל היחסים חייבים להיות מבוססים על היענות הולמת לרצון של הקהילה הבינלאומית".

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 × = ארבעים שמונה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com