יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בלייר: מקצצים כוחות בעיראק

בלייר: מקצצים כוחות בעיראק

בלייר: מקצצים כוחות בעיראק רה"מ הבריטי הודיע כי בחודשים הקרובים יוחזרו 1,600 חיילים מאזור בצרה. גם דנמרק מסיגה ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, הודיע בצהריים כי בכוונתו להסיג 1,600 חיילים בריטים מעיראק בחודשים הקרובים, אם כי ארצו תשאיר נוכחות במדינה גם במהלך 2008. במקביל הודיעה דנמרק על הסגת כל כוחותיה מעיראק. בהודעה בפני חברי הפרלמנט, אמר בלייר כי מספר החיילים ...

בלייר: מקצצים כוחות בעיראק

רה"מ הבריטי הודיע כי בחודשים הקרובים יוחזרו 1,600 חיילים מאזור בצרה. גם דנמרק מסיגה

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, הודיע בצהריים כי בכוונתו להסיג 1,600 חיילים בריטים מעיראק בחודשים הקרובים, אם כי ארצו תשאיר נוכחות במדינה גם במהלך 2008. במקביל הודיעה דנמרק על הסגת כל כוחותיה מעיראק.

בהודעה בפני חברי הפרלמנט, אמר בלייר כי מספר החיילים המוצבים בעיראק יירד מ-7,100 ל-5,500. לדברי בלייר, בריטניה תגדיל את מעורבותה בתמיכה בכוחות הצבא העיראקי שיהיו אחראים לפעולות הביטחון וכי עיקר הפעילות תהיה לאורך הגבול עם איראן.

"המהירות שבה הדבר יתרחש תלויה במה שאנו עושים ובמה שהרשויות העיראקיות עושות בעצמו, אבל גם תלויה בגישה של אלה שאנו לוחמים בהם ביחד", אמר ראש הממשלה הבריטי.

פעילותו של הצבא הבריטי בעיראק התרכזה בעיקר באזור העיר בצרה, אך הכוונה היא להעביר בקרוב את הפיקוד על האזור לידי הצבא העיראקי. לדברי בלייר, למרות שבצרה עדיין אלימה, המצב בה טוב יותר מאשר בבגדד. "זה לא אומר שבצרה נמצאת במצב שבו רצינו אותה. זה אומר שהפרק הבא בהיסטוריה של בצרה יירשם על ידי העיראקים עצמם", אמר בלייר.

מנהיג השמרנים, דיוויד קמרון, בירך על הודעתו של בלייר. "החדשות האלה מתקבלות בברכה במדינה, בבית הזה (הנבחרים) ובמיוחד עבור משפחות החיילים המשרתים בעיראק", אמר קמרון בפרלמנט. "יש לנו חוב גדול למקצוענות, למסירות ולאומץ שבאים לביטוי בכוחות המשרתים בעיראק כמו גם במקומות אחרים, ואסור לנו לשכוח את אלה שאיבדו חייהם שם".

גם ליטא שוקלת לסגת

במקביל הודיעה דנמרק כי היא תסיג את 460 חייליה מדרום עיראק עד אוגוסט. ההחלטה התקבלה בתיאום עם ממשלת עיראק ועם בריטניה, שאחראית לפעילות הכוחות הדנים ליד בצרה.

ראש ממשלת דנמרק, אנדרס פוג רסמוסן, אמר כי במקום החיילים יוצבו מסוקי

מעקב ויועצים אזרחיים.

גם ליטא הודיעה כי היא שוקלת ברצינות להסיג את 53 החיילים שלה מעיראק. דוברת משרד ההגנה אמרה לסוכנות הידיעות אי-פי נשקלת האפשרות שלא לשלוח חיילים חדשים כאשר הכוח הנוכחי יסיים את משימתו באוגוסט.

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


חמש × 8 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com