יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "בלייר מבזבז על שלטון גרוע"

"בלייר מבזבז על שלטון גרוע"

"בלייר מבזבז על שלטון גרוע" ביקורת בבריטניה על הממשלה שמוציאה מיליארדים עבור סיוע לפקיסטן ולאפגניסטן ללא תועלת בעוד ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, עורך ביקור רשמי באפגניסטן, הוא נתקל בכעס גובר מבית אודות עלות המלחמה בטרור. הבוקר מתפרסמות בעיתון "טלגרף" הבריטי שתי כתבות המבקרות את מדיניותו ה"פזרנית" של בלייר. לפי העיתון, שבעה מיליארד פאונד מכספי משלם המסים הבריטי הופנו למלחמה ...

"בלייר מבזבז על שלטון גרוע"

ביקורת בבריטניה על הממשלה שמוציאה מיליארדים עבור סיוע לפקיסטן ולאפגניסטן ללא תועלת

בעוד ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, עורך ביקור רשמי באפגניסטן, הוא נתקל בכעס גובר מבית אודות עלות המלחמה בטרור. הבוקר מתפרסמות בעיתון "טלגרף" הבריטי שתי כתבות המבקרות את מדיניותו ה"פזרנית" של בלייר.

לפי העיתון, שבעה מיליארד פאונד מכספי משלם המסים הבריטי הופנו למלחמה בטרור, ורק השבוע התחייב בלייר לתת מענקים כספיים נוספים לאפגניסטן ולפקיסטן לצרכים זהים. תחת הכותרת "לזרוק כסף טוב על ממשל גרוע" מתוארים חברי מפלגת הלייבור כמי שבעת משבר מכניסים את היד לכיס, או נכון יותר לכיס של משלם המסים.

המאבק במלחמות הג'יהאד העולמיות לא הסתיים, וגם לא נראה קרוב למיצוי. מלחמה של ממש מתרחשת באפגניסטן נגד לוחמי הטאליבן וגם בעיראק, כוחות הקואליציה הם אלה שמבצעים את כל העבודה השחורה ברוב חלקי המדינה.

בטלגרף שואלים את תגובתו של בלייר לכל זה ועונים במהירה – לבזבז. העיתון מבקר את הדרך של בלייר "לצאת מהצרות" על ידי פיזור סיוע כלכלי בחו"ל על מדינות האיסלאם, ובצורה בולטת בפקיסטן, בתקווה שצמיחה כלכלית תסיח את המקומיים מהמליציות החמושות הקיצוניות.

למרות ההשקעה, האזרחים יותר קיצוניים

הבעיה היא שאין שום עדות לכך שעזרה חיצונית מדכאת את הקיצוניים. למעשה, קיימות הוכחות לתגובה הפוכה. מאז שנת 2001 קיבלה אפגניסטן מענקים כלכליים של למעלה משמונה מיליארד דולר, ובעיראק "השקיעה" ארצות הברית לבדה 18.7 מיליארד דולר לבניה מחודשת ב-2003. ועדיין, אזרחי המדינות הללו הפכו לקיצוניים מאי-פעם.

על פי הדיווח, אלה שמקבלים את העזרה הרבה ביותר מבחוץ ביחס לאוכלוסייה הם הפלשתינים, שלמרות זאת הקימו חברה מיליטנטית שאפילו פיגועי התאבדות נחשבים בה לשגרתיים, אם לא לראויים לשבח. הדוגמה הפלשתינית מציגה את המדיניות של בלייר ככישלון: העיתון מדגים כי הסיוע הכספי לרשות הפלשתינית עודד שחיתות

ותלות, וטיפח חממה לגידול טרוריסטים.

העיתון לא רק שם אצבע על הכשלים, אלא גם נותן לבלייר "טיפים" להתמודדות עם המצב ולבצע את עבודתו נכונה. החשש העיקרי הוא שפקיסטן תיפול לידיהם של ארגוני הטרור, ולכן מציעים שם לעודד השקעות ומסחר במדינה, ולפתוח את השוק של האיחוד האירופי למומחים פקיסטנים.

למרות זאת, בלייר ממשיך להפנות כספים לפקיסטן. אתמול, לאחר שיחות בפקיסטן עם הנשיא פרוורז מושארף, הודיע בלייר על הכפלת הסיוע למדינה מ-236 מיליון פאונד ליותר מ-480 מיליון פאונד. התוספת תופנה בעיקר לעודד את השכלתם של מוסלמים מתונים בבתי המדרש הדתיים, אשר מואשמים בהפיכת רבים מהצעירים לקיצוניים.

 

"אפשר היה לעזור למדינות עניות יותר"

האופוזיציה תקפה בחריפות את הממשלה על עלויות הסיוע. סר מנדזס קמפבל, מנהיג הליברל-דמוקרטים, האשים את ראש הממשלה שהוא שופך מיליארדים של פאונדים. "כסף שאפשר היה להשתמש בו לעזור למדינות עניות יותר, מבוזבז בפעולות צבאיות לא חוקיות נגד עיראק", אמר ל"דיילי טלגרף".

חבר הפרלמנט מטעם השמרנים, דיוויס דיוויס  תקף בלייר על ההחלטה להוציא מאות מיליוני פאונד על בתי הספר הדתיים בפקיסטן. "לא נראה שהוא תופס את העובדה שהאנשים האלה אינם מונעים על ידי כסף, הם מונעים על ידי אידיאולוגיה דתית קיצונית" אמר.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שמונה − 5 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com