יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בלייר לא רוצה שוטרים במשרד

בלייר לא רוצה שוטרים במשרד

בלייר לא רוצה שוטרים במשרד רה"מ הבריטי ועוזריו מנסים למנוע את המבוכה שתגרום הגעת חוקרי פרשת "מזומן תמורת תארי אצולה" חקירת פרשת "מזומן תמורת תואר אצולה" מתקרבת לראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אך הוא עושה כל מאמץ כדי לצמצם את המבוכה שבעצם היותו המנהיג הבריטי הראשון מזה 70 שנה שנחקר על פרשת שחיתות פוליטית. על פי דיווח בעיתון "דיילי טלגרף", ...

בלייר לא רוצה שוטרים במשרד

רה"מ הבריטי ועוזריו מנסים למנוע את המבוכה שתגרום הגעת חוקרי פרשת "מזומן תמורת תארי אצולה"

חקירת פרשת "מזומן תמורת תואר אצולה" מתקרבת לראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אך הוא עושה כל מאמץ כדי לצמצם את המבוכה שבעצם היותו המנהיג הבריטי הראשון מזה 70 שנה שנחקר על פרשת שחיתות פוליטית.

על פי דיווח בעיתון "דיילי טלגרף", בלייר נחוש לשמור על דלת משרד ראש הממשלה בדאונינג 10 סגורה בפני החוקרים. המשטרה עוד לא יצרה קשר עם בלייר, שאמר לנציגיו להבטיח שהחקירה, כנראה תחת אזהרה, תצטרך להתקיים במעון בצ'קרס או במשרדו בבית הנבחרים.

הרעיון של חוקרי משטרה עוברים את מפתן הדלת בדאונינג 10 אל מול מצלמות הטלוויזיה מענה את בלייר ואת יועציו. "הם במצב קרוב לקריסה בגלל זה", אמר בכיר בממשלה. "זה הנושא היחיד שיועציו של בלייר יכולים להתרכז בו. זה משתלט על כל דבר אחר. הם פשוט לא יודעים מה יקרה. הדבר האחרון שהם רוצים הוא שהמשטרה תבוא לשיחה חמימה, והם לא הולכים לתת לזה לקרות".

אתמול נחשף כי שר האוצר והיורש המיועד, גורדון בראון, סגן ראש הממשלה, ג'ון פרסקוט, ושרים בכירים אחרים בקבינט עמדו להיחקר על הידוע להם ביחס להלוואה הסודית של 14 מיליון ליש"ט שמימנה את מערכת הבחירות של הלייבור. עוד נחשף שמספר רב של שרי קבינט, כולל בראון, קיבלו פנייה מהמשטרה למסור להם את מה שידעו על ההלוואה ועל הענקת תארי אצולה לארבעה מיליונרים שתמכו במפלגה.

מקורבו של בלייר נעצר לחקירה

חקירת הפרשה החלה בעקבות תלונות של חברי פרלמנט סקוטים וולשים, לאחר שנודע כי בלייר המליץ על תארי אצולה לארבעה אנשים שתרמו בסתר למפלגת הלייבור. במהלך חקירת המשטרה נעצר גם יועץ לשעבר של בלייר, שסיפר לעיתונאי סמוי כי משרדו של ראש הממשלה הציע להמליץ כי מי שיתרום לתוכנית

החינוך העצמאית שיזם בלייר, יוכל לקבל אחד מתארי האצולה.

החקירה העלתה כי 12 אנשי עסקים נתנו הלוואות בשווי של 14 מיליון ליש"ט למפלגת הלייבור, וחלק מהם אף זכו למושבים בבית הלורדים לאחר מתן ההלוואות.

לפני כמה חודשים חלה התפתחות דרמטית בחקירת הפרשה עם מעצרו לחקירה של הלורד לוי, שנחשב למגייס הכספים הרשמי של בלייר. המעצר התבצע יומיים לאחר שהתגלה כי לוי אמר לאיש עסקים שהוא לא צריך לדווח לועדת הבדיקה של בית הלורדים שהוא הלווה רבע מיליון פאונד למפלגת הלייבור.

הלורד לוי נחקר ביחס לאפשרות שעבר על חוקי הבחירות ואי כיבוד החוק. הוא שוחרר בערבות עד להמשך החקירה מבלי שהוגש נגדו כתב אישום. לוי הכחיש שעבר על החוק והוא טוען שהמעצר היה מיותר.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


תשע + = 16

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com