יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בלייר לא ממהר לפרוש

בלייר לא ממהר לפרוש

בלייר לא ממהר לפרוש ר"מ בריטניה הבהיר כי אינו מתכוון לפרוש לפני סוף יוני, למורת רוחו של היורש המיועד, גורדון בראון ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, כבר הודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו במהלך השנה, אך סירובו להכריז על מועד פרישה מדויק הגביר את המתיחות בינו לבין יורשו המיועד, שר האוצר, גורדון בראון, שקיווה לקבל את התפקיד בהתאם. ההערכות המוקדמות היו כי בלייר ...

בלייר לא ממהר לפרוש

ר"מ בריטניה הבהיר כי אינו מתכוון לפרוש לפני סוף יוני, למורת רוחו של היורש המיועד, גורדון בראון

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, כבר הודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו במהלך השנה, אך סירובו להכריז על מועד פרישה מדויק הגביר את המתיחות בינו לבין יורשו המיועד, שר האוצר, גורדון בראון, שקיווה לקבל את התפקיד בהתאם.

ההערכות המוקדמות היו כי בלייר יפרוש בסביבות האביב, כאשר ימלאו עשר שנים לכניסתו לדאונינג 10, אולם אתמול, במהלך מסיבת העיתונאים החודשית שלו, נשאל בלייר אם הוא מתכוון להגיע לכינוס מנהיגי האיחוד האירופי ב-21 ביוני וענה ללא היסוס "בוודאי".

בראון רוצה לרשת את בלייר באמצע יוני וכך לזכות בשישה שבועות בתפקיד ראש הממשלה לפני שהפרלמנט והפוליטיקאים יוצאים לחופשת הקיץ.

בלייר עצמו לא צפוי לחשוף את תאריך עזיבתו לפני הבחירות לפרלמנט הסקוטי ולרשויות האנגליות שייערכו בחודש מאי בתקווה להגביל את הפסדי הלייבור. בינתיים נראה כי הוא נחוש בדעתו להגיע גם לפסגת מנהיגי האיחוד וגם לפסגת המדיניות המתועשות (ג'י-8).

"עלינו ללכת ללייבור חדש-חדש"

ראש הממשלה גם הביע תמיכה באזהרתו של השר לאיכות הסביבה, דיוויד מיליבאנד, שהלייבור תצטרך "לעשות מעבר לכוחות ההיגיון" כדי לזכות בפעם הרביעית בבחירות. מיליבאנד, איש מחנה בלייר שתומך בבראון כמנהיג הלייבור הבא ומתנגד ללחצים לרוץ בעצמו לתפקיד, קרא לרפורמות

"נועזות" והזהיר שה"המשכיות" של תקופת בלייר לא תהיה מספקת.

כשנשאל בלייר על התפכחות הציבור מאשליית הלייבור, הוא ענה כי "אני מאמין שאם נשמור על עצבים ורפורמות ושינויי תוכניות, ואם נלך ל'לייבור חדש חדש' ולא  ניסוג מ'לייבור חדש', אנחנו נעבור את זה".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


חמש + = 14

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com