יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בלייר אישר: המצב בעיראק – אסון

בלייר אישר: המצב בעיראק – אסון

בלייר אישר: המצב בעיראק – אסון ר"מ בריטניה לא מחה על דברי המראיין שטען באל-ג'זירה באנגלית כי המצב בעיראק הוא "די אסוני" ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, לא מחה על טענת המראיין ברשת אל-ג'זירה באנגלית שקבע כי המלחמה בעיראק היא "סוג של אסון". עם זאת הדגיש בלייר: אנחנו לא הולכים מעיראק. בלייר התארח בתכניתו הראשונה של המגיש דיוויד פרוסט בתחנה ...

בלייר אישר: המצב בעיראק – אסון

ר"מ בריטניה לא מחה על דברי המראיין שטען באל-ג'זירה באנגלית כי המצב בעיראק הוא "די אסוני"

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, לא מחה על טענת המראיין ברשת אל-ג'זירה באנגלית שקבע כי המלחמה בעיראק היא "סוג של אסון". עם זאת הדגיש בלייר: אנחנו לא הולכים מעיראק.

בלייר התארח בתכניתו הראשונה של המגיש דיוויד פרוסט בתחנה החדשה של אל-ג'זירה באנגלית. פרוסט הציג לו את הטענה שמאז הפלישה לתחומה, המצב בעיראק הוא "פחות או יותר אסון". בלייר לא אישר מפורשות את הקביעה, ובכל אופן לא הביע התנגדות לדברי המראיין.

"אכן, אבל אני אומר לאנשים: למה קשה בעיראק?", הסביר בלייר. "לא קשה בגלל תקלה בתכנון, אלא כיוון שיש אסטרטגיה מכוונת, של אל קעידה והסונים מצד אחד, ובצד השני, איראן שתומכת באלמנטים ממליציות השיעים. הם יוצרים מצב שבו רצון הרוב בשלום מוחלף ברצונו של המיעוט למלחמה". עם זאת, הבהיר בלייר כי אין לארצו כוונה להסיג את כוחותיה מהאזור. "אנחנו לא הולכים מעיראק", הדגיש. נישאר כל עוד הממשלה תזדקק לנו שם".

בלייר הוסיף כי איראן וסוריה יכולות לקחת חלק בפיתרון הסכסוך במזרח התיכון. "אם אתן מוכנות להיות חלק מהפתרון, אז השותפות היא אפשרית עבורכן", הודיע למנהיגי איראן וסוריה. עם זאת, הדגיש בלייר כי איראן תומכת בטרור ומפרה את התחייבויותיה בתוכניות הנשק הגרעיני שלה. "כרגע הם מתנהגים בדרך כזו ששותפות אינה אפשרית", ציין.

"העם הבריטי ראוי להתנצלות"

האישור שנתן לכאורה בלייר בראיון גרם נחת לא מבוטלת לנציגי המפלגה הליברלית בבריטניה. ראש מפלגת הליברלים, קמפבל מזדנזס, קבע כי  העם הבריטי זכאי להתנצלות מראש הממשלה. "בלייר מקבל סוף סוף את גודל הזוועה שבהחלטתו ללכת למלחמה עם עיראק", אמר. "אם ראש הממשלה  מקבל שזה היה 'אסון', אז הפרלמנט והעם הבריטי ראויים להתנצלות".

ממשרדו של בלייר נמסר כי דבריו הוצגו

בצורה מסולפת. דוברו טען כי בלייר בסך הכל הגיב באופן מנומס לפני שפנה להסביר את עמדותיו. "זה לא הוגן בכלל להציג את זה כמעין הודאה", הדגיש הדובר.

המלחמה בעיראק היא אחד מנושאי המחלוקת הגדולים בשיח הציבורי בבריטניה. השבוע אמרה שרת התעשייה הבריטית, מרגרט הודג', בפגישה עם תומכי הלייבור, שמלחמת עיראק הייתה "הטעות הגדולה" של בלייר בענייני חוץ.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× שבע = 28

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com