יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "בית שקט ולא מעבדה כימית"

"בית שקט ולא מעבדה כימית"

"בית שקט ולא מעבדה כימית" שכניהם וקרוביהם של שני האחים שנעצרו בלונדון בחשד לייצור נשק כימי דוחים את טענות המשטרה בני משפחתנו חפים מפשע ולא היו מעורבים כלל בפעילות טרור – כך אומרים היום קרוביהם של שני הצעירים שנעצרו אתמול בלונדון על ידי סוכני השטח של היחידה הבריטית ללוחמה בטרור, בחשד שהיו מעורבים בייצור נשק כימי. בני המשפחה מחו נמרצות על ...

"בית שקט ולא מעבדה כימית"

שכניהם וקרוביהם של שני האחים שנעצרו בלונדון בחשד לייצור נשק כימי דוחים את טענות המשטרה

בני משפחתנו חפים מפשע ולא היו מעורבים כלל בפעילות טרור – כך אומרים היום קרוביהם של שני הצעירים שנעצרו אתמול בלונדון על ידי סוכני השטח של היחידה הבריטית ללוחמה בטרור, בחשד שהיו מעורבים בייצור נשק כימי. בני המשפחה מחו נמרצות על פשיטת המשטרה וטענו כי הוחזקו במשך 12 שעות מבלי שיוגשו נגדם אישומים. אחד מבני המשפחה אף טען כי נזקק לטיפול רפואי בבית החולים, לאחר שסבל מפגיעת ראש. בני המשפחה גם מנהלים דיונים עם גורמים משפטיים, בניסיון לבדוק האם היתה עילה משפטית למעצר.

אבל לא רק בני המשפחה זועמים. צעיר שמתגורר בשכונה שבה התבצעה הפשיטה ומכיר את אלקוייר עבדול, אחד האחים שנפצע מירי במהלך הפשיטה, סיפר כי מדובר בבחור שקט, מאמין, שעובד בדואר הממלכתי. לדבריו, בשיחות שניהל אתו ניסה עבדול להשפיע עליו, כמו על צעירים נוספים, ללמוד. "הוא לא הציע לנו לבצע פעולות טרור", אמר החבר, שביקר בעבר בביתה של המשפחה, אותו הוא מגדיר "בית משפחתי נעים ונורמלי ובוודאי לא מעבדה להכנת מטענים".

שכנים אחרים סיפרו על פחד ותחושה לא נוחה ששורה במקום מאז המעצר. "אי אפשר לדעת על מי לסמוך. אנחנו לא מכירים את החשודים ואם הם באמת קשורים לטרור זה מפחיד", אמר אחד השכנים.

במשטרת לונדון ממשיכים לטעון כי הפעולה היתה נחוצה על מנת להגן על הציבור. במשטרה מדברים על מידע קונקרטי

שהוביל לפשיטה. בינתיים עצור אחד האחים בתחנת המשטרה והאח הנוסף מאושפז בבית החולים, תחת שמירה קפדנית.

אתמול לפנות בוקר נעצרו האחים אלקוייר ואלקאחר עבדול, לאחר שמאות סוכני שטח של היחידה הבריטית ללוחמה בטרור פרצו לביתם במזרח לונדון, שלפי החשד שימש כמפעל טרור עירוני לייצור נשק כימי.

בסביבות ארבע לפנות בוקר הגיעו כ-250 שוטרים וסוכני שטח של ה-MI5 לאזור פורסט גיית’, כשהם לובשים חליפות מגן נגד זיהום כימי. לאחר שפרצו לבית, עצרו השוטרים את אלקוייר עבדול, בן ה-23, ואת אחיו, אלקאחר עבדול, בן ה-20. מהמשטרה נמסר כי לפריצה ולמעצרים קדמה עבודה מודיעינית שנמשכה כחודשיים. עוד נאמר בהודעת המשטרה כי הפעולה חשובה ומשמעותית, אך אינה קשורה לפיגועי הטרור שהתרחשו בלונדון ביולי שנה שעברה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


7 − אחד =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com