יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בית ספר לטרור בלב אנגליה?

בית ספר לטרור בלב אנגליה?

בית ספר לטרור בלב אנגליה? 14 חשודים בפעילות עוינת נעצרו בבריטניה. המשטרה פשטה על בי"ס בחשד ששימש לגיוס פעילים היחידה הבריטית ללוחמה בטרור עצרה היום 14 בני אדם בחשד למעורבות בטרור. מהמשטרה נמסר כי העצורים חשודים בגיוס פעילים לפעולות טרור, אבל לאו דווקא בקשר ישיר לשרשרת הפיגועים שאירעו בלונדון, או בקשר לתכנון הפיגוע האווירי שסוכל לפני כשבועיים. ברשת ה-בי-בי-סי דווח ...

בית ספר לטרור בלב אנגליה?

14 חשודים בפעילות עוינת נעצרו בבריטניה. המשטרה פשטה על בי"ס בחשד ששימש לגיוס פעילים

היחידה הבריטית ללוחמה בטרור עצרה היום 14 בני אדם בחשד למעורבות בטרור. מהמשטרה נמסר כי העצורים חשודים בגיוס פעילים לפעולות טרור, אבל לאו דווקא בקשר ישיר לשרשרת הפיגועים שאירעו בלונדון, או בקשר לתכנון הפיגוע האווירי שסוכל לפני כשבועיים. ברשת ה-בי-בי-סי דווח שהמעצרים התבצעו בזיקה לחשד לקיומם של "מחנות אימונים" שפועלים בתוך בריטניה, עבור פעילי טרור.

גל המעצרים החל ביום שישי, במעצרם של 12 חשודים בלונדון ובמנצ'סטר. חקירה שהתקיימה טרם המעצרים קושרת את החשודים לבית ספר של האחים המוסלמים במארק-קרוס, ססקס, שבדרום אנגליה.

מחקירת המשטרה עולה כי אתר האינטרנט של חטיבת הביניים פרסם פנייה לגופים אסלאמים, הקוראת לתושבים לאתר חברים בקהילתם המעוניינים לתרום חברתית, ולהפנותם ל"הכשרה" בבית הספר. על פי החשד, הכוונה היתה להכשרה בפעילות חבלנית עויינת. הסריקות במקום עדיין נמשכות, ועד ראייה סיפר שהכניסה למקום נאסרה.

12 מהעצורים נתפסו לעיני כל, במסעדה סינית. בעל המסעדה סיפר שקבוצה של 15 גברים צעירים   ושני ילדים הגיעו למסעדה ביום שישי בערב, חלקם בלבוש איסלאמי מסורתי. לדבריו, בשלב זה נכנסו עשרות שוטרים למסעדה, חקרו את החשודים במשך שעתיים במקום – ורק אז עצרו אותם.

לדברי הרשויות, למעצרים קדמה חקירה ארוכה שנמשכה כמה חודשים. מהמשטרה נמסר כי המעצרים בוצעו בהתאם לחוקי הטרור, הכוללים חשד לביצוע, הכנה והמרצה לפעולות טרור. בהמשך, המשטרה פשטה על בתים ומבנים בצפון לונדון, כשבידיה צווי חיפוש.

החשד למפעל לנשק כימי התבדה

בתחילת חודש יוני, עצרה היחידה שני אחים בשנות העשרים לחייהם בחשד שהפעילו מפעל ביתי לייצור נשק כימי בלב לונדון. במבצע הגדול השתתפו כ-250 שוטרים בלוייות סוכני השטח של ה-MI5 לאזור פורסט גיית’ בעיר, כשהם לובשים חליפות מגן נגד זיהום מחומרים כימיים.

לאחר שפרצו לבית, ירו השוטרים בעבדול אלקוייר, בן 23 ממוצא בנגלדשי, ששהה במקום. הם עצרו אותו עם אחיו בן ה-20. לאחר פחות משבועיים, שוחררו שני האחים מבלי שיוגש נגדם כל כתב אישום. האירוע, שהסתיים בקול ענות חלושה, נרשם למרות שגם אז הבטיחה המשטרה הבריטית לציבור שהפריצה הייתה פרי מחקר מודיעיני מעמיק.

שחרור השניים, מבלי

שיוגש נגדם כתב אישום, הוציא לרחובות מאות מפגינים, והוליד גל מחאה נגד השלטונות. "זו היתה פשיטה ברברית ומחרידה", האשימה הואמייה קלאמה, אחותם של השניים, לאחר ההודעה על שחרורם.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× תשע = 54

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com