שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "בית המלוכה מסתיר סודות מלוכלכים"

"בית המלוכה מסתיר סודות מלוכלכים"

"בית המלוכה מסתיר סודות מלוכלכים" רואה חשבון בריטי טוען שהוא בנה הבלתי-חוקי של הנסיכה מרגרט, ודורש לעיין בצוואתה. תקדים כזה עלול לחשוף שלדים בארונות של ארמון בקינגהאם האם הכביסה המלוכלכת של משפחת המלוכה הבריטית תתלה לעיני כל? רואה חשבון שטוען כי הוא בנה הבלתי-חוקי של הנסיכה מרגרט מבקש להסיר את הסודיות מצוואתה ולהתיר לו לעיין בה. תקדים שכזה עשוי לחשוף ...

"בית המלוכה מסתיר סודות מלוכלכים"

רואה חשבון בריטי טוען שהוא בנה הבלתי-חוקי של הנסיכה מרגרט, ודורש לעיין בצוואתה. תקדים כזה עלול לחשוף שלדים בארונות של ארמון בקינגהאם

האם הכביסה המלוכלכת של משפחת המלוכה הבריטית תתלה לעיני כל? רואה חשבון שטוען כי הוא בנה הבלתי-חוקי של הנסיכה מרגרט מבקש להסיר את הסודיות מצוואתה ולהתיר לו לעיין בה. תקדים שכזה עשוי לחשוף תיבת פנדורה רוויה בסיפורים על פילגשים, תכשיטים והרבה סיפורי כיסוי.

רוברט בראון, רואה חשבון מג'רסי, טוען שהוא בנה הלא חוקי של הנסיכה מרגרט ממאהבה פיטר טאוזנד, ומבקש מבית המשפט להסיר את החותם על צוואתה של אימו לכאורה, כיוון שהוא מאמין שהצוואה מכילה ירושה עבורו.

על פי דיווחים שונים, הנסיכה מרגרט השאירה ירושה בסך 7.6 מיליון פאונד לבני משפחתה, שנמנעו מהצורך לשלם מס ירושה לאור העובדה שעוד בטרם מותה היא חילקה לקרוביה את נכסיה, שנאמדים בסכום של 12 מיליון פאונד, בהם ביתה בקריביים.

מקיימי צוואתה מסרבים לתת אינפורמציה בקשר לתוכן המסמך הנוגע לבראון. הם מנסים להוכיח כי תביעתו חסרת כל ערך, ומעוניינים שהשימוע בעניין בבית המשפט ייערך בדלתיים סגורות. מקיימי הצוואה אמרו כי התביעה היא "משוללת כל יסוד", וכי לבראון יש "קיבעון פסיכולוגי" על הנסיכה מרגרט.

כמו כן הם הציגו תמונות בעיתונות מהתקופה בה נולד בשנת 1955, בהן נראית מרגרט לובשת שמלה צמודה. אולם במשפחת המלוכה מסרבים להעניק דגימות די-אן-אי כדי לאמת את טענותיהם.

הכל התחיל מנסיך סורר

התביעה מאיימת על סודיות הצוואות של בית המלוכה האנגלי, ועשויה להוציא לאור שדים שקבורים עמוק בארונות של משפחת וינזדור. צוואתה של הנסיכה מרגרט, כמו גם אלה של משפחות המלוכה האחרות, נחתמה בשנת 2002 על-ידי שופטת בית הדין הגבוה אליזבת בוטלר-סלולס (ששמה עלה לכותרות לאחרונה כמי שמנהלת את חקירת מותה של הנסיכה דיאנה ומאהבה דודי אל פאייד), בתמיכתו של התובע הכללי, לורד גולדשמיט.

בארמון בקינגהאם מתנגדים לחשיפת המסמך, בטענה כי הסתרת הצוואות היא מסורת עתיקה. אולם, חוקרים גילו שהנוהג החל רק בשנת 1910, וכי הסיבה לכך היתה ניסיון להשתיק סקנדל מין. בלב המחלוקת אז עמד הנסיך פרנסיס, גיסו של ג'ורג' החמישי, שעתיד להיות המלך.

הנסיך היה מהמר ורודף נשים ידוע לשמצה, אך הציג דמות מרשימה, עם מערכת שפמי שעווה לפיתוי. בסתיו 1910, כשהיה בן 39 בלבד, הוא הלך לעולמו בפתאומיות לאחר שנדבק בדלקת ריאות. למורת רוחם וזעמם של קרוביו

מבית המלוכה, התגלה כי הנסיך הוריש תכשיטים מהמשפחה האריסטוקרטית לפילגשו אלן קונסטנס מקימורי, שהיתה ידועה בשם נלי. כמובן שבקרע היו שמועות על צאצא לא חוקי.

אחותו של הנסיך, מרי הדוכסית מיורק, פחדה מהסקנדל שהדבר עשוי לעורר, והצליחה לשכנע את השופט למנוע מהציבור גישה לפרטי הצוואה. אולם, לאחרונה התגלה נוסח הטיוטה של המסמך באירלנד. התכשיטים , שמוכרים כ"ברקת קיימברידג"', הוחזרו בשקט לרוזנת מרי, תמורת עשרת אלפים פאונד, סכום השווה ערך היום ל-600 אלף לירות שטרלינג. מרי ענדה את התכשיטים סביב צווארה בעת הכתרת בעלה וכשהפכה לאשת המלך בשנה לאחר מכן.

מסמכיו של הנסיך פרנסיס הופקדו במרשם הציבורי בבלפסט ונחשפו על ידי תחנת הרדיו של הבי-בי-סי. ממשרד רשם המסמכים נאמר שהמסמכים "שופכים אור" על דברים שלא נאמרו מפורשות על הליידי קימורי, אך בעיקר מצביעים על הירושה הנדיבה שהותיר לה הנסיך פרנסיס "באופן מביך" בירושתו.

 

"ביהמ"ש חיפה על הנסיך פרנסיס"

מייקל  נאש, מרצה לחוקי המדינה המתמחה בתקופה, אומר שטענת בית המלוכה כי שמירת סודיות תוכנן של צוואות משפחת המלוכה היא מסורת, הן "שטויות מוחלטות". "עד לאחר מותו של אדוארד השביעי בשנת 1910, הצוואה של כל המונרכיות היתה נגישה לביקורת הציבור, כמו גם לשאר חברי משפחת בית המלוכה", הוא אומר. "בית משפט הסתיר את מעשיו חסרי הטקט של הנסיך פרנסיס".

לאחרונה הואשמו בני המלוכה בכך שהם מסתירים תמרונים פיננסים בחסות המסורת. לדוגמה נטען כי המלכה האם רכשה נכסים בשווי של עד 70 מיליון פאונד בחייה, והנחילה אותם לבתה מבלי שזו תצטרך לשלם עליהם מס ירושה, כנהוג בבריטניה. על פי הפרסומים, הדבר התאפשר הודות לעסקה פרטית שנערכה בין המלכה וג'ון מג'ור כשהיה ראש הממשלה מטעם השמרנים בשנת 1993.

צוואתה של המלכה האם עשויה לגלות מה עשתה עם אוצר התכשיטים שקיבלה ממק אוואן בשנת 1942, הידועה כ"ירושת גרביל". "יש גם ספקולציות על איזה מתכשיטיה שייכים למדינה כמתנות רשמיות, ואיזה היו רכושה הפרטי", הסביר נאש. על פי החוק הבריטי, צוואותיהם של אנשים מהשורה פתוחים לעיון הציבור, וצוואתה של הנסיכה דיאנה פורסמה כשהיא נהרגה בשנת 1997.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− שבע = 2

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com