יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> אפגניסטן היא לא גן עדן

אפגניסטן היא לא גן עדן

אפגניסטן היא לא גן עדן שר ההגנה הבריטי הודה שהכוחות באפגניסטן מתקשים מול הטליבאן, אך הוא בטוח כי לבסוף יושג ניצחון קרוב לחמש שנים לאחר פלישת כוחות הקואליציה לאפגניסטן במטרה להפיל את שלטון הטליבאן ולחסל את פעילי אל-קאעידה, מודה היום שר ההגנה הבריטי, דס בראון, כי הקרבות מול אנשי הטליבאן קשים יותר מההערכות המוקדמות, אך הביע הערכה שבסופו של דבר ...

אפגניסטן היא לא גן עדן

שר ההגנה הבריטי הודה שהכוחות באפגניסטן מתקשים מול הטליבאן, אך הוא בטוח כי לבסוף יושג ניצחון

קרוב לחמש שנים לאחר פלישת כוחות הקואליציה לאפגניסטן במטרה להפיל את שלטון הטליבאן ולחסל את פעילי אל-קאעידה, מודה היום שר ההגנה הבריטי, דס בראון, כי הקרבות מול אנשי הטליבאן קשים יותר מההערכות המוקדמות, אך הביע הערכה שבסופו של דבר יושג הניצחון.

"הצלחה לא תהיה מה שהבנו כביטחון ושגשוג, ממשל יאה, אלא זו תהיה התקדמות ויש לכך חשיבות בעלת ערך" אמר בראון והוסיף כי "האחיזה העקשנית של הטליבאן מול אבידות רבות הפתיעה. הטליבאן הראה את יכולתו לספוג יותר ממה שצפינו וכתוצאה מכך חלה האטה בהתקדמות של השיקום".

בראון קרא למדינות נאט"ו להיענות לקריאת הפיקוד שביקש לשלוח 2,500 חיילים נוספים לאפגניסטן. "על אומות נאט"ו להחליט אם לגבות את ההשקעה שלהם, לאשר מחדש את כוונותיהן המקוריות ולשלוח איתות ברור שנאט"ו נחושה לראות את המשימה מושלמת", אמר.

לדברי שר ההגנה הבריטי, כניסת הכוחות לאפגניסטן אינה פלישה. "אנחנו שם בגלל ההזמנה של הממשלה שיש לה לגיטימיות ותמיכה", אמר. "לאפגניסטן יש בתי ספר חדשים, בתי חולים חדשים, יותר עבודה וחזרה של פליטים מאז שהופל  המשטר הברוטאלי של הטליבאן ב-2001".

"יש לשכנע את האנשים הפשוטים לתמוך בשלום"

בשבועות האחרונים היו מעורבים חיילים בריטים מנאט"ו בקרבות קשים עם לוחמי הטליבאן בדרום אפגניסטן ו-19 חיילים איבדו את חייהם. באזור זה מופק רוב האופיום ויש בו אלימות קטלנית יומיומית של הטליבאן ושל סוחרי סמים.

בראון ציין כי הטליבאן מיומן ביצירת "בריתות של נוחות" עם סוחרי סמים וכנופיות פושעים, שמגייסים חיל רגליים, מתוך בני השבטים האפגנים.

"אם

לא נוכל לשכנע אותם לפרוק את נשקם, נצטרך להיאבק להשיג התקדמות, ותהיה סכנה גדולה שמתיהם יהוו מוטיבציה לאחרים להצטרף ללוחמה, מה שיכול להפוך את זה לקונפליקט מסוג אחר. אבל אני לא מאמין שאנחנו בשלב הזה", אמר.

השר הוסיף כי התקדמות כוחות נאט"ו תלויה בשכנוע האנשים הפשוטים "לתמוך בשלום, לתמוך בראייה של העתיד המיוצג על ידי הממשלה האפגנית".

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


1 × = שבע

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com