יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "אספנו מידע מודיעיני על איראן"

"אספנו מידע מודיעיני על איראן"

"אספנו מידע מודיעיני על איראן" מפקדם של החיילים הבריטים הודה בראיון ל"סקיי" כי עסקו באיסוף מודיעין טרם החטיפה מפקדם של המלחים הבריטיים, שנשבו לפני כשבועיים על ידי איראן ושוחררו אתמול באופן מפתיע, הודה אמש בראיון לרשת "סקיי" הבריטית, כי הוא וחייליו עסקו באיסוף מודיעין על איראן לפני שנשבו. קפטן כריס אייר התראיין לרשת הבריטית כחמישה ימים לפני שהוא וחייליו נתפסו על ...

"אספנו מידע מודיעיני על איראן"

מפקדם של החיילים הבריטים הודה בראיון ל"סקיי" כי עסקו באיסוף מודיעין טרם החטיפה

מפקדם של המלחים הבריטיים, שנשבו לפני כשבועיים על ידי איראן ושוחררו אתמול באופן מפתיע, הודה אמש בראיון לרשת "סקיי" הבריטית, כי הוא וחייליו עסקו באיסוף מודיעין על איראן לפני שנשבו. קפטן כריס אייר התראיין לרשת הבריטית כחמישה ימים לפני שהוא וחייליו נתפסו על ידי כוחות משמר החופים האיראני, אך הדברים שודרו רק אמש, מחשש שיפגעו במאמצי החילוץ של 15 החיילים.

קפטן אייר סיפר בראיון כי צוותו היה במשימת ליווי של סירות דייגים עיראקיים והסביר שהפעילות נועדה בעיקר כדי לחקור הברחות תחמושת ופעילות טרור מאיראן לעיראק, אך ציין כי צוותו עסק גם באיסוף מודיעין על הפעילות האיראנית.

"אנחנו מדברים עם הדייגים, מבררים אם יש להם בעיות ונותנים להם לדעת שאנחנו כאן כדי להגן עליהם", סיפר אייר לכתב "סקיי", ג'ונתן סמואלס. "החלק השני של פעילותנו הוא איסוף מודיעין. אנחנו נמצאים ממש באזור החיץ עם איראן".

לאחר שידור דבריו של אייר, הסביר שר ההגנה הבריטי, דס בראון, כי החשיבות באיסוף המידע המודיעיני נעוצה ב"רצון לשמור על בטחון אנשינו. עלינו להבין ככל שנוכל על הסביבה בה אנו פועלים ואיסוף מודיעין הוא חלק יומיומי מכך".

במקביל, הבהיר שר ההגנה הבריטי כי המנדט שניתן לכוחות הבריטיים באזור על ידי האו"ם מתיר להם לאסוף מודיעין על הסביבה בה הם פועלים. "בכל פעילות של צבא מודרני מתקיים אלמנט של איסוף מודיעין", אמר.

רשת סקיי הבהירה כי הראיון לא שודר על מנת שלא לסכן את חייהם של החיילים, ותחושה זו התחזקה עם דבריו של הדיפלומט האיראני לשעבר, ד"ר מאהרד חונסארי, שאמר כי אילו היו שלטונות איראן יודעים על תוכן הראיון, הם היו משתמשים בו כדי "להצדיק" את שבי החיילים ומעמידים אותם למשפט.

"מתנה לעם הבריטי"

אתמול בצהריים נחתו 15 החיילים הבריטים בשדה התעופה הית'רו הסמוך ללונדון. מהית'רו הועברו החיילים לשני מסוקים צבאיים שהעבירו אותם לבסיס הצי הצבאי שיבנון שבדבון. שם התאחדו החיילים עם בני המשפחה והחברים. במקביל, עברו בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות, וכן סדרת תחקירים על תקופת השבי ועל רגעי החטיפה עצמה.

ההודעה המפתיעה על שחרורם של החטופים הגיעה שלשום, מפיו של נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד. "ארצנו נעצבה למראה חילול גבולותינו על ידי המלחים הבריטיים", אמר אחמדינג'אד בנאום שנשא, במהלכו הודיע כי הוא סולח להם, ומשחרר אותם. "אני קורא לבלייר שלא להעניש אותם על שסיפרו את האמת". אחמדינג'אד אמר כי שחרורם הוא "מתנה לבני העם הבריטי".

במקביל הגיעו דיווחים כי בריטניה ואיראן גיבשו ביניהן הסכם פשרה שיביא לסיום הפרשה. לפי הדיווח, החליפו שתי המדינות מסמכים דיפלומטיים בהם מוצגים התנאים להסכם, במסגרתו ישוחררו החיילים

בתמורה להתנצלות רשמית של ממשלת בריטניה על התקרית, והבטחה כי מקרה דומה לא יחזור על עצמו. עם זאת, לא תיאלץ בריטניה להודות כי חדרה למים הטריטוריאליים של איראן.

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


2 + שמונה =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com