יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> אסד מזגזג: רוצה מו"מ אזורי

אסד מזגזג: רוצה מו"מ אזורי

אסד מזגזג: רוצה מו"מ אזורי לאחר שאיים במלחמה, אמר נשיא סוריה שיש לערב עוד מדינות במגעי שלום עתידיים עם ישראל "שלום עם ישראל לא יכול להתגבש רק במשא ומתן בין ישראל לסוריה"- כך אמר היום הנשיא הסורי בשאר אסד בראיון שהעניק לרשת הבי-בי-סי. הנשיא הסורי הדגיש כי יש צורך לשתף בתהליך מדינות נוספות באזור, ואמר כי קיום מגעים רק בין ...

אסד מזגזג: רוצה מו"מ אזורי

לאחר שאיים במלחמה, אמר נשיא סוריה שיש לערב עוד מדינות במגעי שלום עתידיים עם ישראל

"שלום עם ישראל לא יכול להתגבש רק במשא ומתן בין ישראל לסוריה"- כך אמר היום הנשיא הסורי בשאר אסד בראיון שהעניק לרשת הבי-בי-סי. הנשיא הסורי הדגיש כי יש צורך לשתף בתהליך מדינות נוספות באזור, ואמר כי קיום מגעים רק בין ישראל לסוריה הוא הגורם לכישלון ניסיונות המשא ומתן בתקופת כהונתו של אהוד ברק.

בקדימון מתוך הראיון – שצפוי להיות משודר הלילה במלואו – הבהיר אסד שיש צורך בשיתוף פעולה של מדינות נוספות במזרח התיכון כדי לפתוח בתהליך שיביא בסופו להשגת הסכם שלום.

לאחרונה, משמיע הנשיא הסורי מסרים סותרים ביחס לאפשרות של שלום עם ישראל, ופרשנים אף מכנים את התנהגותו "זגזוג מדיני". בניגוד מוחלט להתייחסותו באוזני הבי-בי-סי למשא ומתן, ביום שבת אמר הנשיא הסורי, בראיון לעיתון כווייתי, כי ארצו העלתה את הכוננות לקראת מתקפה אפשרית ישראלית. "עלינו לצפות שתהיה תוקפנות ישראלית בכל זמן", אמר אסד והוסיף כי ממשלת ישראל ויתרה על תהליך השלום.

בראיון אמר אסד כי ארצו מעוניינת בשלום. "עבורנו, השלום לא קשור בנסיבות המשתנות, אלא הוא עיקרון כללי, אולם באותו זמן עלינו לצפות שתהיה תוקפנות ישראלית בכל זמן", אמר נשיא סוריה. "כולנו יודעים שישראל היא חזקה מבחינה צבאית ומאחוריה נמצאת במישרין ארה"ב. השאלה היא: אם אתם בעצמכם הייתם נתונים לפשיטה מצד מדינה גדולה מכם, האם התשובה היתה שאתם בורחים מההגנה על ארצכם? זהו היגיון ברור מאליו".

המסרים ההפוכים נשמעו כבר לפני שבועיים

בשלהי ספטמבר, יממה לאחר שאמר שר החוץ הסורי כי "לאחר מלחמת לבנון נוצרה הזדמנות לשלום עם ישראל", בחר הנשיא הסורי לשגר מסר פייסני דווקא. בראיון לעיתון "דר שפיגל" הגרמני, אמראסד כי הוא אישית "מקווה לשלום, אך אם התקווה תדעך עלולה לפרוץ מלחמה".

עם זאת, הוא בחר גם להזהיר כי המזרח התיכון תלוי על בלימה, ועלול להידרדר בקרוב לתוהו ובוהו מוחלט. לדבריו, יישוב העימות בין סוריה לישראל על רמת הגולן, אין בו די כדי להשכין יציבות באזור.
כשנשאל אסד על עמדתו ביחס לנוכחות הבינלאומית סביב גבולות לבנון, בניסיון למנוע העברת נשק לחיזבאללה, הוא אמר שמידת ההצלחה במבצע תלויה בהגדרות המשימה. "גרמניה אמורה למנוע העברת נשק לחיזבאללה, אך ההיסטוריה מלמדת שאף אחד לא יוכל למנוע העברת אמצעי לחימה לתנועות התנגדות

שנהנות מתמיכת העם", אמר.

"אנשים שואלים אותי למה אני מדבר על שלום כל הזמן. למה לא לצאת למלחמה", סיפר הנשיא הסורי  בגילוי לב. "הם אומרים לי שעלינו לאמץ את שיטתו של חיזבאללה ולבחור בהתנגדות, מכיוון שזו דרך שמוכיחה את עצמה. זה הלך הרוח היום, ועל המערב להבין את זה".

עם זאת, כשנשאל אסד אם הוא מסכים עם הצהרותיו של מקבילו האיראני, מחמוד אחמדיניג'אד, מיהר הנשיא הסורי להדגיש כי לא שוחח איתו על הנושא, והבהיר שהוא מחזיק בתקוות לשלום. אסד מיהר לסייג את דבריו באומרו ש"התקווה הזו עשויה לדעוך, ואז עלולה לפרוץ מלחמה".

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שש − 6 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com