יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> אם יש קמח – אין פרלמנט בריטי

אם יש קמח – אין פרלמנט בריטי

אם יש קמח – אין פרלמנט בריטי אלמוני שיתק את בית הנבחרים בלונדון לאחר שהתפרץ פנימה ופיזר אבקה שנחשדה כאנתרקס דרמה מורטת עצבים בכינוס הפרלמנט הבריטי: במהלך ישיבה שהתקיימה, בנוכחות חברי הפרלמנט, פרץ אדם למבנה, וזעק: "אתם יכולים להיות מתים", תוך שהוא מפזר חומר לבן, שטען כי הוא אנתראקס, לכל עבר. שוטרים המצויידים בחליפות להגנה מנשק כימי ובמסכות גז, פינו ...

אם יש קמח – אין פרלמנט בריטי

אלמוני שיתק את בית הנבחרים בלונדון לאחר שהתפרץ פנימה ופיזר אבקה שנחשדה כאנתרקס

דרמה מורטת עצבים בכינוס הפרלמנט הבריטי: במהלך ישיבה שהתקיימה, בנוכחות חברי הפרלמנט, פרץ אדם למבנה, וזעק: "אתם יכולים להיות מתים", תוך שהוא מפזר חומר לבן, שטען כי הוא אנתראקס, לכל עבר. שוטרים המצויידים בחליפות להגנה מנשק כימי ובמסכות גז, פינו את האזור ואטמו אותו. בדיקה ראשונית העלתה שלא מדובר בחומר מסוכן, כי אם בקמח או אבקת אפיה. האיש נעצר, והוא נחקר בידי אנשי הביטחון הבריטיים.

הבהלה שנרשמה במקום היא תגובה להתרעות ההולכות וגוברות במהלך השבועות האחרונים, מהן מסתמנת כוונת גורמי טרור שונים לבצע פיגועים בלונדון. בשבוע האחרוןנורה צעיר בן 23 ונעצר יחד עם אחיו בידי סוכני השטח של היחידה הבריטית ללוחמה בטרור. האירוע התרחש בעת שסוכנים ומאות שוטרים פשטו על דירה במזרח לונדון, שנחשדה כמפעל טרור עירוני לייצור נשק כימי.

לאחר שפרצו לבית, ירו השוטרים בעבדול אלקוייר בן ה-23 ששהה במקום, ועצרו אותו יחד עם אחיו, עבדול אלקאחר בן ה-20 – שניהם ממוצא בנגלדשי. האח הפצוע אושפז תחת מעצר בבית חולים, ונמסר כי מצבו יציב וכי לא נשקפת סכנה לחייו.

אל-קאעידה כאיום מרכזי

אחת הסיבות שהובילו רבים לחשוב כי הכוחות פעלו תחת חשש מהימצאותם של חומרים כימיים או ביולוגיים, הייתה נעוצה בהקמתם של שני אוהלים ברחוב, בהם בדקו מומחים בזמן אמת האם נמצאים שרידים של חומרים כימיים מסוכנים בדירה. היות שתושבי הרחוב לא פונו מבתיהם, העריכו פרשנים כי בפשיטה לא נמצאו חומרים המהווים סכנה לציבור.

מהמשטרה נמסר כי לפריצה ולמעצרים קדם מחקר מודיעיני

בן חודשיים, ויש מי שהיקף הפעולה הביא אותם לומר שמדובר בביטוי לסטנדרט חדש בלוחמה נגד הטרור הבינלאומי.

לדברי המומחים, רשת ארגוני אל-קאעידה החליפה – במיוחד אחרי פיגועי יולי אשתקד בלונדון – את מקומה של המחתרת האירית כאיום הטרור העיקרי על בריטניה, והחשש מתאי טרור בלתי-קונבציונליים משקף את התמורה היטב. עם-זאת, לא ניתן לקשר את אל-קאעידה בשלב הזה לאירוע.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


6 − = אפס

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com