שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "איראן מייצרת מקסימום רוע"

"איראן מייצרת מקסימום רוע"

"איראן מייצרת מקסימום רוע" בלייר התרגז בעקבות כנס השואה באיראן ותקף את מנהיגיה: "מהמם ומגעיל לעשות את זה לקורבנות" ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, קרא לא פעם בתקופה האחרונה לקיים דיאלוג עם איראן על המצב בעיראק בפרט ובמזרח התיכון בכלל, אך היום יצא בלייר בחריפות נגד המשטר בטהרן. "איראן מייצרת מקסימום רוע באופן מכוון", אמר. במהלך מסיבת העיתונאים החודשית שלו ...

"איראן מייצרת מקסימום רוע"

בלייר התרגז בעקבות כנס השואה באיראן ותקף את מנהיגיה: "מהמם ומגעיל לעשות את זה לקורבנות"

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, קרא לא פעם בתקופה האחרונה לקיים דיאלוג עם איראן על המצב בעיראק בפרט ובמזרח התיכון בכלל, אך היום יצא בלייר בחריפות נגד המשטר בטהרן. "איראן מייצרת מקסימום רוע באופן מכוון", אמר.

במהלך מסיבת העיתונאים החודשית שלו התייחס בלייר בהרחבה לוועידה בנושא השואה שנערכה בטהרן ביומיים האחרונים. "צריך רק להסתכל על מה שקורה באיראן בימים האחרונים כדי להבין כמה חשוב לחזק את כל המתונים במזרח התיכון", אמר בלייר. "אני מצאתי את זה די מהמם, לא ייאמן ומגעיל לעשות לרגשותיהם של משפחות מיליוני הנרצחים (בשואה)".

בלייר הבהיר שהיה צריך לבדוק פעמיים את העובדה שחבר קו קלוגס קלן לשעבר הוזמן להשתתף בכנס הזה. "להזמין לוועדה שמעלה ספק בכך שמיליוני אנשים מתו בשואה, זהו סימן לקנאות כיתתית, לשנאה כלפי אנשים מדת אחרת ולשלטון קיצוני ברור".

ראש הממשלה הבריטי גם התייחס למצב בעיראק, כשגם כאן הפנה אצבע מאשימה לעבר איראן, כמו גם לעבר סוריה. "איראן מייצרת מקסימום רוע באופן מכוון, בפלשתין, באזור כולו ובעיראק, אמר בלייר. "יש תועלת קטנה מאוד בשיתוף איראן וסוריה בשיחות אזוריות, אלא אם תהיינה מוכנות להיות בונות". בלייר הוסיף כי לסוריה ניתנה "בחירה אסטרטגית" וכל פעולותיה של איראן באזור הן "שליליות".

לגבי מו"מ עם סוריה אמר בלייר כי "אמרנו שעליהם לתמוך בממשלת סניורה, לשחרר את רב"ט גלעד שליט, עליהם לתמוך בממשלה העיראקית. אנו נמשיך לקיים אתם שיחות כל זמן שהם יענו לקריאות הקהילה הבינלאומית, ואם הם יטעו אנו ננהג בהתאם".

"החמאס באופן מכוון לא עוזר"

בתחילת השבוע הבא צפוי בלייר להגיע לביקור נוסף בישראל וברשות הפלשתינית. היום הבהיר בלייר כי לא ינהל מו"מ ישיר עם חמאס. "מאוד קשה לראות איך אפשר לנהל מו"מ עם החמאס בנסיבות שהם אומרים בצורה נחרצת שהם מתכחשים לזכותה של ישראל להתקיים".

עם זאת, ראש הממשלה הבריטי הבהיר כי התנהלו "אינספור" מגעים עם החמאס בעבר. "צריך להיות רצון כנה מצדם, או לפחות מצד אלמנטים בחמאס, להיות מעורבים בדרך בעלת משמעות עם ישראל ואני לא רואה את זה מתקיים כרגע. החמאס באופן מכוון לא עוזר".

בלייר אמר כי בביקורו הצפוי הוא מקווה שיוכל לומר לפלשתינים למה יש להם לצפות  מישראל בתמורה

לכך שיכירו בה. עוד הוסיף שבריטניה ומדינות אירופיות אחרות מקוות למצוא פתרון לממשלה ברשות הפלשתינית על מנת שיוכלו להעביר כספים ולתמוך בעם הפלשתיני.

"אני רוצה להיות מסוגל להגיד באופן ברור במהלך הביקור הזה: 'זה מה שתקבלו אם תכירו בישראל'", אמר והוסיף כי "אני חושב שזה אפשרי וזה אחד הדברים שאני רוצה להשיג בביקור הזה".

בסיום דבריו אמר ראש הממשלה הבריטי כי "רוב העם בישראל, בפלשתין ובלבנון רוצה שלום. עלינו לעזור ליצור פרטנר לשלום, על ישראל יהיה למלא את חלקה אם יימצא פרטנר לשלום. אין אלטרנטיבה אחרת. אין דבר חשוב יותר העומד בפני עצמו ובפני האזור כולו".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שמונה + = 11

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com