יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "איראן חצתה סף טכנולוגי משמעותי"

"איראן חצתה סף טכנולוגי משמעותי"

"איראן חצתה סף טכנולוגי משמעותי" ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית הזהיר: בתוך חצי שנה תוכל איראן להעשיר אורניום ברמה תעשייתית "איראן חצתה סף טכנולוגי גרעיני משמעותי מאז חודש אוגוסט, והיא עשויה להיות רחוקה רק כחצי שנה מהיכולת להעשיר אורניום ברמה תעשייתית" – כך הזהיר אמש ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-ברדאעי. בראיון שהעניק לעיתון הבריטי "פייננשל טיימס", אמר ברדאעי כי ...

"איראן חצתה סף טכנולוגי משמעותי"

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית הזהיר: בתוך חצי שנה תוכל איראן להעשיר אורניום ברמה תעשייתית

"איראן חצתה סף טכנולוגי גרעיני משמעותי מאז חודש אוגוסט, והיא עשויה להיות רחוקה רק כחצי שנה מהיכולת להעשיר אורניום ברמה תעשייתית" – כך הזהיר אמש ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-ברדאעי. בראיון שהעניק לעיתון הבריטי "פייננשל טיימס", אמר ברדאעי כי טהרן לא תעמוד, ככל הנראה, בתאריך היעד שהוצב לה להפסקת פעילות העשרת האורניום, ביום רביעי הקרוב.­רשת ה"בי.בי.סי" דיווחה כי גורמים דיפלומטים העריכו כי התוכנית למתקפה אמריקנית באיראן כבר מוכנה, וכי היא תופעל אם וכאשר יתקבל אישור רשמי לכך שאיראן אכן מפתחת נשק גרעיני.

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ייפגש היום עם עלי לריג'אני, הנציג האיראני לשיחות עם הקהילה הבינלאומית, ויגיש בעוד יומיים לחברות האו"ם את הדוח המסכם את מידת היענותה של איראן לדרישות מועצת הביטחון.

אל-ברדאעי אמר בראיון לעיתון הבריטי כי איראן חצתה סף טכנולוגי משמעותי, ממנו אין דרך חזרה. "אי אפשר להפציץ ידע", אמר, והוסיף כי גופי המודיעין האמריקניים והבריטיים העריכו כי לאיראן יידרשו עוד כחמש עד עשר שנים עד שתוכל לפתח נשק גרעיני. למרות הדברים, בחר אל-ברדאעי להוסיף מסר של הרגעה, ואמר: "יש הבדל גדול בין רכישת הידע להעשרת אורניום לבין פיתוח הפצצה".

להערכתו של אל-ברדאעי, עדיין ניתן לפתור את המצב באיראן בדרכים דיפלומטיות. "הפתרון האידיאלי יהיה להבטיח שאין לאיראן יכולת תעשייתית להעשרת אורניום, ולדאוג לפיקוח מלא על תשתיות הגרעין האיראניות", הבהיר.

"המטרות לתקיפה כבר מוכנות"

במקביל, דיווחה רשת ה"בי.בי.סי" הבריטית כי מתקפה אווירית אמריקנית על איראן עשויה להתרחב מעבר לאתרי הגרעין, ועשויה לכלול בנוסף גם אתרים צבאיים שונים. לפי הדיווח, התקפה כזו תכוון כנגד בסיסי האוויר והים, תשתיות הטילים, מרכזי הפיקוד ומרכזי השליטה האיראניים.

גורמים דיפלומטים שונים סיפרו לרשת ה"בי.בי.סי" כי התוכנית למתקפה על איראן במקרה

חרום כבר קיימת, וכי בכירים במרכז הפיקוד בפלורידה הרכיבו "בנק מטרות" לתקיפה באיראן. הרשימה כוללת, לדברי הגורמים הדיפלומטים, את מפעלי העשרת האורניום בנתנז, וכן תשתיות גרעין באיספהאן, עראק ובושהאר.

בנוסף, העריכו הגורמים כי המתקפה האמריקנית על איראן תצא לדרך, ככל הנראה, אם וכאשר יתקבל אישור רשמי לכך שאיראן מפתחת נשק גרעיני.

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− 3 = שתיים

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com