יום חמישי , 18 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> איראן: חטופה בריטית תשוחרר

איראן: חטופה בריטית תשוחרר

איראן: חטופה בריטית תשוחרר שר החוץ האיראני: חיילת בריטית שנחטפה תשוחרר בקרוב. בריטניה הקפיאה יחסים עסקיים עם טהרן שר החוץ האיראני הודיע בצהריים כי חיילת שנשבתה יחד עם 14 מחבריה על ידי האיראנים בסוף השבוע תשוחרר היום או מחר. במקביל הודיע ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, כי הגיע הזמן להגביר את הלחץ על טהרן. שרת החוץ הודיעה כי הוקפאו כל ...

איראן: חטופה בריטית תשוחרר

שר החוץ האיראני: חיילת בריטית שנחטפה תשוחרר בקרוב. בריטניה הקפיאה יחסים עסקיים עם טהרן

שר החוץ האיראני הודיע בצהריים כי חיילת שנשבתה יחד עם 14 מחבריה על ידי האיראנים בסוף השבוע תשוחרר היום או מחר. במקביל הודיע ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, כי הגיע הזמן להגביר את הלחץ על טהרן. שרת החוץ הודיעה כי הוקפאו כל היחסים העסקיים בין המדינות.

שר החוץ, מנושר מוטאקי, אמר כי החיילת פיי טורני צפויה להשתחרר ביממה הקרובה. לדבריו, ייתכן שהחיילים נכנסו בטעות למים האיראניים. במקביל הודיעה תחנת טלוויזיה איראנית כי תשדר תמונות של החיילים.

"זה הזמן להגביר את הלחץ הבינלאומי והדיפלומטי בניסיון להבטיח שהממשלה האיראנית מבינה את בידודה המוחלט בעניין הזה", אמר ראש הממשלה, טוני בלייר, בפרלמנט. "לא היתה הצדקה לחטיפתם. זה באופן מוחלט לא מתקבל, לא מוצדק ולא חוקי".

בלייר הצדיק את ההחלטה של החיילים שלא להתעמת עם האיראנים. ברצוני להבהיר, שהחוקים מאפשרים לכוחותינו לפעול בכל אמצעי להגן על ביטחונם. אבל לדעתי זה היה לגמרי הגיוני שאלה שהיו שם, התנהגו כפי שהתנהגו", אמר. "הם ירדו מכלי שיט אזרחי מסחרי, שהם בדקו, כאשר שישה כלי שיט איראניים הקיפו אותם והיו חמושים בכלי נשק רב. אם הם היו פותחים בקרב צבאי באותו זמן, ללא ספק היו הרבה אבידות בחיים, ואני חושב שהם לקחו את ההחלטה הנכונה ועשו את המעשה ההגיוני הנכון.

לדברי בלייר, ביום ראשון העבירו האיראנים את נקודות הציון לגבי מיקום התקרית והדבר אישר כי החיילים הבריטים אכן היו בשטח עיראק. כשהצבענו על כך בפניהם, הם סיפקו לנו קואורדינטות למיקום חדש, הפעם במים הטריטוריאליים של איראן", אמר.

שרת החוץ הבריטית, מרגרט בקט, הודיעה כי כל המגעים העסקיים הרשמיים בין בריטניה לאיראן הוקפאו. השרה גם הביעה פליאה על כך שגורמים בממשלת איראן לא משכילים להבין "שהתנהגות כזו שלהם בעצם מעצימה את החשש של אנשים ביחס לאיך הם יתנהגו אם היה להם נשק גרעיני, ולא מפחיתה חששות כאלה".

"מערערים על העמדות של האיראנים"

מוקדם יותר ערך משרד ההגנה הבריטי מסיבת עיתונאים שבו חשף עדויות שנועדו לאשר את הטענה כי את טענתו ש-15 המלחים היו במרחק של 1.7 מיילים ימיים בתוך המים הטריטוריאליים של עיראק.

סגן אדמירל צ'רלס סטייל הציג את נקודות הציון למיקום החיילים ואמר שהתקבל להן אישור פומבי. לדבריו, האיראנים סיפקו שני

מיקומים שונים להימצאות כלי השיט הבריטיים וכי המיקום השני היה מרוחק בשני מייל מהמקום שניתן על ידי משרד ההגנה הבריטי.

"קשה להבין את הלגיטימיות לשינוי כזה של קואורדינטות", אמר סטייל והוסיף שבכל מקרה "אנחנו מערערים, באופן שאינו משתמע לשתי פנים, על שתי העמדות  שהוצגו על ידי האיראנים".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ שש = 14

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com