יום שלישי , 23 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> איראן הציגה תמונות החטופים הבריטים

איראן הציגה תמונות החטופים הבריטים

איראן הציגה תמונות החטופים הבריטים הטלוויזיה האיראנית שיחררה הערב תמונות ראשונות של אירוע חטיפת 15 החיילים הבריטים ותמונות של השבויים שמעידות כי מצבם טוב. בטהרן התחייבו לשחרר בקרוב את אחת החטופות הטלוויזיה האיראנית שידרה הערב תמונות ראשונות של החיילים הבריטיים שנחטפו, כמו גם של אירוע החטיפה עצמו. החיילת הבריטית, שנשבתה יחד עם 14 מחבריה, סיפרה בראיון לטלוויזיה הערבית "אל-איאם" כי ...

איראן הציגה תמונות החטופים הבריטים

הטלוויזיה האיראנית שיחררה הערב תמונות ראשונות של אירוע חטיפת 15 החיילים הבריטים ותמונות של השבויים שמעידות כי מצבם טוב. בטהרן התחייבו לשחרר בקרוב את אחת החטופות

הטלוויזיה האיראנית שידרה הערב תמונות ראשונות של החיילים הבריטיים שנחטפו, כמו גם של אירוע החטיפה עצמו. החיילת הבריטית, שנשבתה יחד עם 14 מחבריה, סיפרה בראיון לטלוויזיה הערבית "אל-איאם" כי חוטפיה היו "מאוד ידידותיים ומארחים מתחשבים". שרת החוץ הבריטית מסרה בתגובה כי שידור התמונות אינו מקובל על הממשל בלונדון.

החטופים האנגלים.

הממשלה הבריטית הודיעה כי מהלך זה הינו "בלתי מקובל לחלוטין", ודרשה גישה מיידית אל החטופים. במשרד החוץ הבריטי מביעים כעס על שידור תמונות החטופים בטלוויזיה האיראנית, וטוענים כי מדובר בתעמולה. במשרד רואים את השימוש בתמונות כניסיון להשפיל את החיילים הבריטיים.

"אין ויכוח שאנשינו נשבו במים הטריטוריאליים של עיראק – שם הם רשאים להימצא", אמר דובר משרד החוץ הבריטי. "אנחנו מצפים לגישה מיידית לחטופים, כהתחלה לשחרורם והחזרת הציוד".

במקביל, הודיעה הערב שגרירות איראן בלונדון כי בידיה מכתב מפיי טורני, החיילת הבריטית שנשבתה, שממוען להוריה, בו ציינה כי צוות הסירה נכנס ככל הנראה למים הטריטוריאליים של איראן.

במהלך הראיון עטתה טורני כיסוי ראש שחור, והודתה כי הצוותים הבריטיים נלכדו במים הטריטוריאליים של איראן. "ברור שנלכדנו במים שלהם", אמרה טורני בת ה-26 לתחנת הטלוויזיה הערבית "אל-איאם". בסרטון אחר היא נראתה לובשת את מדי חיל הים הבריטי ואוכלת, יחד עם חטופים אחרים.

תיעוד ראשוני של החטופים הבריטים. צילום באדיבות ערוץ 2

איראן הודיעה: החיילת הבריטית תשוחרר

הפרשנים הבריטים משווים את שידור תמונות החטופים בטלויזיה האיראנית היום לפרשת החיילים הבריטים שנשבו על ידי האיראנים בשנת 2004. גם אז שודרו תמונות של החיילים כשהם מושפלים, אולם יום לאחר מכן הם שוחררו.

בשעות הצהריים הודיע שר החוץ האיראני, מנושר מוטאקי, כי פיי טורני, החיילת שנשבתה יחד עם 14 מחבריה על ידי האיראנים בסוף השבוע, תשוחרר היום או מחר. לדבריו, ייתכן שהחיילים נכנסו בטעות למים האיראניים.

במקביל הודיע היום ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, כי הגיע

הזמן להגביר את הלחץ על טהרן. "זה הזמן להגביר את הלחץ הבינלאומי והדיפלומטי, בניסיון להבטיח שהממשלה האיראנית מבינה את בידודה המוחלט בעניין הזה", אמר בלייר בפרלמנט. "לא היתה הצדקה לחטיפתם. זה באופן מוחלט לא מתקבל, לא מוצדק ולא חוקי".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שבע × = 63

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com